Jak schudnąć z brzucha? Jak pozbyć się wystającego brzucha? Sposoby na płaski brzuch

Jak schudnąć z brzucha? Przede wszystkim trzeba zmienić styl życia, stosować odpowiednią dietę, być aktywnym fizycznie. Warto ten wysiłek podjąć, jeśli nie dla sylwetki, to dla zdrowia. Wystający brzuch jest niewątpliwie mało estetyczny i często wpędza w kompleksy. Jednak poza brzydkim wyglądem i dyskomfortem duży brzuch może być również niebezpieczny dla zdrowia, dlatego trzeba się go pozbyć. Sprawdź, co jeść i jak ćwiczyć, by mieć płaski brzuch.

Zobacz film: "Metoda Fukutsudzi sposób na płaski brzuch i proste plecy"

spis treści

1. Przyczyny wystającego brzucha

Wystający brzuch może być wynikiem nieodpowiedniego sposobu odżywiania się i niewystarczającej aktywności fizycznej. Geny również mają wpływ na to, dlaczego u niektórych pojawia się oponka na brzuchu. Jednak geny same w sobie nie są przyczyną jej przyczyną.

Wystający brzuch to nie tylko defekt estetyczny. Jeśli jest zbyt duży, staje się problemem zdrowotnym. Tkanka tłuszczowa, która zbiera się na brzuchu jest bardziej niebezpieczna niż ta skupiająca się np. na udach czy pośladkach. Otyłości brzusznej często twarzyszą nadciśnienie czy zaburzenia metaboliczne, np. cukrzyca typu 2. Jednak nie jest to regułą.

Jak spalić tłuszcz na brzuchu?
Jak spalić tłuszcz na brzuchu? [6 zdjęć]

Szukasz sposobu, by pozbyć się uporczywie powracającej tkanki tłuszczowej na brzuchu? Nie działają ćwiczenia,...

zobacz galerię

2. Sposoby na płaski brzuch

Podejmując się walki z oponką na brzuchu, liczymy na szybkie efekty, dlatego stosujemy niezdrowe diety i zbyt intensywne ćwiczenia, które mogą wywołać prawdziwe spustoszenie w organizmie. Aby mieć płaski brzuch, należy przestrzegać kilku zasad, by nie wpaść w pułapkę odchudzania:

  • zapomnij raz na zawsze o wszystkich dietach cud. Każda z nich kończy się zazwyczaj porażką, która negatywnie wpływa zarówno na stan zdrowia, jak i na psychikę
  • postaraj się określić swój poziom aktywności fizycznej i swoją aktualną sytuację żywieniową. Ten etap jest najtrudniejszy. Wymaga przeprowadzenia autoanalizy swojego stylu życia. Trzeba zastanowić się nad swoim postępowaniem, nawet jeśli wydaje nam się, że wszystko robimy dobrze
  • dopiero teraz można przystąpić do programu stopniowej reedukacji żywieniowej. Zacznij od najważniejszego: postaraj się odnaleźć rytm żywienia dostosowany do swoich potrzeb, naucz się zwracać uwagę na to, co jesz

Przede wszystkim wyklucz z diety sól i cukier, gdyż nie tylko przyczyniają się do przyrostu tkanki tłuszczowej, lecz także szkodzą zdrowiu. Sól zastąp ziołami ułatwiającymi trawienie (rozmaryn, mięta, natka pietruszki), a cukier miodem. Unikaj żywności przetworzonej.

Zadbaj także o regularność posiłków (przede wszystkim pamiętaj o śniadaniu) i nigdy nie jedz w pośpiechu.

Płaski brzuch można uzyskać jedynie poprzez zmianę stylu życia i systematyczne ćwiczenia
Płaski brzuch można uzyskać jedynie poprzez zmianę stylu życia i systematyczne ćwiczenia (123RF)
  • konieczny jest wzrost aktywności fizycznej. Jest to stopniowe działanie, które prowadzi do sukcesu – mniejszego brzucha.

Pamiętaj jednak, że nie wszystkie ćwiczenie spalą tłuszcz na brzuchu. Dlatego tak ważne jest umiejętne podejście do wysiłku fizycznego. Najlepsze efekty przynosi trening aerobowy (tlenowy). Chodzi o to, by ćwiczenia angażowały duże grupy mięśni w naszym ciele: mięśnie nóg, mięśnie pleców czy ramion. Odpowiednie sporty to: bieganie, pływanie, jazda na rowerze. Warto również postawić na interwały, czyli zmianę tempa podczas ćwiczeń, np. biec przez minutę, truchtać przez dwie.

  • najważniejsze to pamiętać, że aktywność fizyczna i nowy, zdrowszy sposób odżywiania powinny być tak dostosowane do trybu życia, żeby mogły być stosowane przez długi czas

Koniecznie przeczytaj

3. Mikstura na oponkę na brzuchu

Pomysł na miksturę redukującą "oponkę" zaczerpnięty jest z medycyny ajurwedyjskiej. Można ją stosować zarówno doustnie, jak i w formie balsamu do ciała.

Do przygotowania "balsamu” potrzebujesz: 1 łyżki oleju sezamowego oraz pół łyżeczki kurkumy.

Po wymieszaniu preparat jest gotowy. Można go stosować wewnętrznie - spożywać codziennie przed śniadaniem. Sprawdzi się również w formie balsamu do ciała. W tym przypadku nakładamy mieszankę na brzuch i masujemy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Możesz stosować zarówno rano, jak i wieczorem.

Sekret skuteczność mikstury tkwi w oleju sezamowym, który zawiera sezaminę, przyśpieszającą mechanizm utleniania kwasów tłuszczowych, poprzez ich redukcję. Dodatkowo ma właściwości detoksykacyjne, oczyszcza organizm i wątrobę ze szkodliwych produktów przemiany materii.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.