Trwa ładowanie...

Jak schudnąć 10 kg – cierpliwość, woda, planowanie posiłków, sport, mierzenie się

Zdaje się, że nie ma jednej słusznej recepty na to jak schudnąć 10 kg, mimo tego często w sieci spotykamy się z dietami w stylu „jak schudnąć 10 kg w 10 dni”. Chcesz dowiedzieć się jak schudnąć 10 kg? Po pierwsze uzbrój się w cierpliwość, bo tak samo jak nadprogramowe kilogramy nie pojawiły się z dnia na dzień, tak samo z dnia na dzień nie znikną. Zobacz porady na to jak schudnąć 10 kg bez efektu jojo – skutecznie i z głową.

Zobacz film: "Co jeść na kolację, żeby schudnąć?"

spis treści

1. Jak schudnąć 10 kg – cierpliwość

Nieważne co słyszałaś. Każdy z nas ma koleżankę, której daleka krewna przeszła na dietę kapuścianą/kopenhaską/inną głodówkę i teraz opowiada wszystkim jak schudnąć 10 kg w dwa tygodnie. Na początek przestań wierzyć w takie bzdurne historie. Kluczem do zdrowej i pięknej sylwetki nie jest żadna głodówka tylko zdrowa, zbilansowana dieta połączona z wysiłkiem fizycznym.

Optymalne tempo chudnięcia to około 0,5kg/tydzień. Idąc na skróty jedyne co osiągniesz to efekt jojo. Zastanów się dwa razy czy nie szkoda Twojego czasu, nerwów, zdrowia i pieniędzy na złote porady w stylu jak schudnąć 10 kg w tydzień. Efekty diety u jednych przychodzą wcześniej, u innych trwa to trochę dłużej. Pamiętaj jednak, że do cierpliwych przychodzą zawsze!

2. Jak schudnąć 10 kg – woda

Pożegnaj się z coca-colą czy innymi słodzonymi świństwami. Optymalnie powinniśmy przyjmować dziennie około 1,5-2 litrów dziennie wody. Ilość ta jest oczywiście większa gdy np. uprawiamy sport. Policz sobie ile dziennie pijesz wody – i nie, nie wliczaj porannej, obiadowej i podwieczorkowej kawy. Woda jest niezbędna do właściwego funkcjonowania naszego organizmu.

12 sposobów na odchudzanie bez diety
12 sposobów na odchudzanie bez diety [12 zdjęć]

Odchudzanie nie musi być męczące. Wszystko zależy od tego, jak podejdziesz do procesu pozbywania się...

zobacz galerię

Picie wody podczas diety ma mnóstwo zalet. Po pierwsze woda usuwa toksyny z naszego organizmu, poprawia perystaltykę jelit, wpływa na przyspieszenie metabolizmu. Podobno bardzo często gdy odczuwamy głód tak naprawę jesteśmy spragnieni. Na początku może być trudno ale nie poddawaj się – szybko zobaczysz poprawę nie tylko na wadzę ale też w ogólnym samopoczuciu.

3. Jak schudnąć 10 kg – planowanie posiłków

O wiele łatwiej jest nam trzymać się diety, kiedy mamy gotowy plan. Tak samo jak uczeni udowodnili, że jeżeli rozpiszesz sobie plan dnia to istnieją większe szanse na to, że wykonasz zadania z listy to tak samo działa to w przypadku diety.

Dodatkową zaletą planu jest to, że nie musisz w trakcie dnia kombinować co by tu ugotować na obiad – często w takich właśnie momentach pojawiają się mini wpadki w postaci szybkiego obiadu na mieście. Jeśli sama nie umiesz ułożyć sobie planu najlepiej zwrócić się do osoby doświadczonej w tym zakresie – dietetyka, trenera personalnego.

Możesz też kupić gotowy plan diety przez Internet czy skorzystać z darmowych, gotowych jadłospisów które często na swoich profilach udostępniają znani trenerzy. Ale zapamiętaj! Dieta powinna być dopasowana indywidualnie do Twoich potrzeb. Jeżeli ważysz 80 kg i masz 175 cm wzrostu, Twoje zapotrzebowanie jest z pewnością inne niż u osoby mającej 160 cm wzrosty, ważącej 65kg.

Jeśli nie masz pieniędzy zainwestuj czas w naukę – poczytaj i spróbuj ułożyć dietę sama. Nie umiesz liczyć kalorii? Obecnie na rynku jest bardzo dużo aplikacji mobilnych (także bezpłatnych!), które z pewnością Ci pomogą.

4. Jak schudnąć 10 kg – sport

Najlepiej wybrać sobie jakąś ulubioną aktywność i praktykować ją co najmniej trzy razy w tygodniu. Dieta to 70% sukcesu, nie można jednak zapominać o pozostałych 30%. Sport nie tylko przyspieszy nasze efekty, ale też na pewno wpłynie bardzo dobrze na efekty wizualne – osoby, które ćwiczą zwykle nawet chudnąc mniej wyglądają dużo lepiej, niż osoby nie uprawiające sportu.

Warto wiedzieć:

Mięśnie ważą więcej, a dodatkowo im więcej ich masz tym szybszy jest Twój metabolizm – jeśli zastanawiasz się jak schudnąć 10 kg bez efektu jojo nawet nie myśl o tym, że dokonasz tego bez aktywności fizycznej! Nie zmuszaj się jednak – znajdź coś dla siebie: siłownia, bieganie, basen, zumba, rolki, rower, Chodakowska, Lewandowska – naprawdę jest w czym wybierać.

5. Jak schudnąć 10 kg – mierzenie się

Pytanie brzmiało „jak schudnąć 10 kg” ale zastanów się czy na to, że źle czujesz się z tym jak wyglądasz wpływa to co widzisz w lustrze czy jakaś cyferka na elektronicznym urządzeniu. Prawdziwym wyznacznikiem utraty masy ciała powinien być dla nas efekt w lustrze i spadek centymetrów, a nie liczba na wadze.

Bywa, że waga naprawdę kłamie! Chociażby podczas menstruacji niektóre kobiety przybierają nawet do 3kg z dnia na dzień! Dlatego, najlepiej wyrzuć wagę i załóż sobie zeszycik i zapisz w nim trzy podstawowe wymiary: talia, pas, biodra. Dodatkowo zrób sobie zdjęcia dla porównania. Kolejny raz zmierz się najwcześniej po 3-4 tygodniach diety i treningów. Koniec końców wcale nie chodzi o to by dowiedzieć się jak schudnąć 10 kg, a o to by czuć się w swoim ciele po prostu dobrze.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.