Trwa ładowanie...

Co jeść przed treningiem? - po co jeść, co zjeść, ćwiczenia na czczo

Wiele osób zastanawia się co jeść przed treningiem. Niektórzy twierdzą, że niejedzenie posiłku przed treningiem jest zdrowe, i trzeba to od razu wyjaśnić, że takie osoby są w błędzie. Posiłek przed treningiem jest bardzo ważny, a niejedzenie może nam przysporzyć więcej szkód niż pożytku. Jednak należy wiedzieć co jeść i w jakich porach, aby podczas treningu nie cierpieć z powodu bólu brzucha.

Zobacz film: ""Złota owsianka" – śniadanie na złoty medal"

spis treści

1. Zjedzenie posiłku przed treningie

Zjedzenie posiłku przed treningiem gwarantuje nam lepsze wyniki na treningu, a także dodaje potrzebnej energii. Dzięki zjedzeniu posiłku przed treningiem spalimy więcej kalorii, ponieważ nie jedząc, spalane są mięśnie, a nie tkanka tłuszczowa, która powinna być redukowana w pierwszej kolejności.

Posiłek przed treningiem zagwarantuje lepszą i szybszą regenerację mięśni oraz zapobiegnie odwodnieniu organizmu.

2. Co jeść przed treningiem?

Należy wiedzieć, że posiłek przed treningiem powinien być zjedzony 2 godziny przed nim. Błędem jest jedzenie posiłku 4 czy 5 godzin wcześniej, gdyż organizm ma wrażenie, jakby ćwiczył na czczo. Posiłek przed treningiem absolutnie nie powinien być obfity. Powinien być objętości jednej standardowej szklanki.

Posiłki powinny być spożywane co 2 – 3 godziny, dlatego nie powinniśmy robić odstępstw od tej reguły i jeść posiłek przed treningiem. Zatem co jeść przed treningiem?

Śniadanie: czy to faktycznie najważniejszy posiłek w ciągu dnia?
Śniadanie: czy to faktycznie najważniejszy posiłek w ciągu dnia? [6 zdjęć]

Grono osób nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez obfitego śniadania. Niektórzy wolą zjeść je dopiero...

zobacz galerię

Posiłek przed treningiem nie powinien być obfity w tłuszcze. Tłuszcze będą powodowały, że będziemy się szybciej męczyli i trening nie będzie tak efektywny. Powinniśmy zjeść węglowodany i białko, które dodadzą nam najwięcej energii. Można sięgnąć po płatki owsiane, kasze, makarony, ale także pieczywo razowe z dodatkiem warzyw oraz można dodać jogurt naturalny, ser twarogowy, ryby czy jajka. Należy pamiętać, także o regularnym i odpowiednim nawodnieniu organizmu, najlepiej niegazowaną wodą.

Przed wykonaniem treningu posiłek powinien być strawiony, w związku z tym nieodpowiednie jest jedzenie produktów ciężkostrawnych. Nie należy jeść słodyczy, tłuszczy czy dań, które są smażone. Warto posatwić na coś lekkiego, co doda nam energii.

3. Ćwiczenia na czczo

Posiłek przed treningiem jest bardzo ważny, nie powinniśmy trenować na czczo, ponieważ niekorzystnie wpłyniemy tym na organizm. Ćwiczenia na czczo sprawiają, iż tracona jest tkanka mięśniowa, a nie tkanka tłuszczowa. Ćwiczenia na czczo sprawiają, że nasza skóra staje się wiotka i zwisająca, ponieważ zostaje sama tkanka tłuszczowa – nie mięśnie.

Ćwiczenie bez wcześniejszego posiłku, mogą prowadzić do słabszych wyników, ale także do omdleń. Organizm jest o wiele mniej wydajny, a spalanie tłuszczu spowolnione.

Niejedzenie przed treningiem sprawia, że chce nam się jeść zaraz po treningu, jednakże w większych ilościach, co prowadzi do objadania się.

Posiłek przed treningiem jest zatem bardzo ważny i nie można o nim zapominać. Należy pamiętać o zbilansowanej diecie i regularnych posiłkach. To bardzo ważne w walce o wymarzoną sylwetkę. Zbędny tłuszcz zostanie spalony tylko wówczas kiedy będziemy odżywiali się racjonalnie. Jedzmy posiłki przed treningiem, jak i tuż po nim.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.