Trwa ładowanie...

Brokuły zwalczają starzenie się

Z wiekiem zauważamy zmiany zarówno w naszym ciele, poziomie energii, a nawet w naszym podejściu do otaczającego nas świata.

Niestety jest jedna rzecz, która u większości z nas nie zmienia się wcale od wczesnych lat dzieciństwa. Jest to podejście do spożywania warzyw. Bez względu na informacje o ich dobroczynnym działaniu na nasze zdrowie nie goszczą zazwyczaj na naszych talerzach.

Najnowsze wyniki badań dowodzą, że częste spożywanie niektórych warzyw - takich jak brokuły, może hamować wiele naturalnych procesów zachodzących w organizmie, w miarę starzenia się.

Naukowcy z Washington University School of Medicine w St. Louis podali zdrowym myszom związek znaleziony w brokułach o nazwie NMN lub placebo, a następnie monitorowali zdrowie myszy przez resztę ich życia. (Na szczęście dla przeprowadzonych badań naturalny czas życia myszy wynosi nie więcej niż kilka lat.)

Z wiekiem myszy, które otrzymały związek NMN, pod wieloma względami wyglądały jak młode myszy. Ich metabolizm z wiekiem nie zwolnił - co oznacza, że nie przybrały na wadze. Ponadto zachowały dobrą gęstość kości oraz stan mięśni szkieletowych.

Co więcej, siatkówki ich oczu były zdrowsze, a wątroby funkcjonowały lepiej niż u grupy kontrolnej. Wykazali nawet mniejszą insulinooporność!

Myszy zostały użyte do badaniach wstępnych, ponieważ ich organizmy pomimo oczywistych różnic reagują podobnie do ludzkich.

Ciało przekształca związek NMN w koenzym, który odgrywa kluczową rolę w wytwarzaniu energii na poziomie komórkowym, zwanym NAD.

Z wiekiem produkcja NAD w ludzkim organizmie spowalnia, a zasoby energii maleją. Prawdopodobnie od tego zaczyna się proces starzenia.

Jednak wcześniejsze badania wykazały, że podawanie NAD bezpośrednio myszom nie miało większego wpływu. Z drugiej strony myszy są w stanie szybko wchłonąć NMN i przekształcić go w paliwo energetyczne NAD.

Najlepszym źródłem NMN są brokuły - ale jeśli myśl o jedzeniu tych warzyw powoduje, że się krzywisz, spróbuj przygotować je w inny sposób.

Możesz upiec je lekko z oliwą z oliwek lub krótko gotować z odrobiną cytryny. Nie trzymaj ich zbyt długo w wysokiej temperaturze, ponieważ stracą swoją wartość odżywczą. Jedzenie brokułów to naprawdę najlepszy sposób na skorzystanie z ich właściwości przeciwstarzeniowych, zwłaszcza że obecnie nie ma wysokiej jakości suplementu zawierającego NMN.

Inne bogate w NMN warzywa, to miedzy innymi: awokado, ogórki oraz kapusta.

Materiał Sponsorowany

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.