Trwa ładowanie...

Czy fast food może być zdrowy?

Jedzenie typu fast food jest tanie, wygodne i szybkie, sycące i dla wielu z nas również bardzo smaczne. Jeśli chcemy coś zjeść poza domem, restauracje serwujące „szybkie jedzenie” są zazwyczaj najtańszą opcją, ale, niestety, nie najzdrowszą. Tylko jeden fast food w ciągu dnia może dostarczyć tyle kalorii i tłuszczu, ile powinniśmy dostarczyć organizmowi w ciągu jednego lub nawet dwóch dni. Regularne spożywanie fast foodów może prowadzić do wielu schorzeń, zarówno fizycznych, jak i psychicznych.

1. Zdrowe jedzenie fast food

W dzisiejszych czasach wielu z nas żyje na bardzo wysokich obrotach, a opcja szybkiego i taniego posiłku jest niezmiernie kusząca. Jak w takim razie uczynić jedzenie fast food zdrowszym i bez wyrzutów sumienia cieszyć się nim od czasu do czasu? Co prawda „szybkie jedzenie” jest ubogie w składniki odżywcze i zawiera ogromne ilości tłuszczów i kalorii, jednak można je trochę ulepszyć lub nauczyć się wybierać zdrowsze opcje, stosując się do kilku prostych wskazówek.

  • Uważnie wybieraj posiłki z menu. Zwracaj uwagę na to, z czego składa się danie, czy jest smażone, czy gotowane, czy jest podawane z sosem, warzywami, itp. W ten sposób zaczniesz bardziej świadomie wybierać posiłki. Najlepiej wybierać dania zawierające dużo warzyw i mięso z grilla.
  • Zastąp napoje gazowane, które zawierają puste kalorie szklanką wody. Pijąc kubek napoju gazowanego, znacznie zwiększamy dzienne spożycie kaloryczne, a jednocześnie nie dostarczamy organizmowi żadnych składników odżywczych. Woda z cytryną lub gorzka mrożona herbata są świetną alternatywą.
  • Rozkładaj posiłki na składniki pierwsze. Nie oznacza to, że musisz nauczyć się tabel kaloryczności produktów na pamięć. Wystarczy świadomość, że kanapka z kurczakiem z grilla oprócz zdrowego kurczaka zawiera również sosy, ser lub masło, które znacznie podnoszą wartość energetyczną posiłku. Kupując dania z takimi „dodatkami”, możemy po prostu zrezygnować z sosów i dressingu lub poprosić o nie w osobnym naczyniu, dzięki czemu sami możemy kontrolować ich ilość.
  • Poproś o zdrowszą wersję posiłku. Większość jedzenia typu fast food mogłaby być zdrowa, gdyby była przygotowywana i podawana w inny sposób. Zamiast zamawiać sałatkę ociekającą sosem lub dressingiem, poproś o same warzywa.
  • Nie jedz bezmyślnie. Skupiaj się na tym co jesz, dokładnie przeżuwaj każdy kęs i delektuj się. Unikaj również jedzenia w biegu. Jedząc świadomie, nasz organizm się relaksuje, co usprawnia pracę układu trawiennego i sprawia, że odczuwamy większe zadowolenie z naszego posiłku.

Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

Wszyscy wiemy, że „szybkie jedzenie” jest niezdrowe. Jednak jeśli będzie się pojawiało w naszej diecie tylko od czasu do czasu, dodatkowo tylko w tej zdrowszej wersji, nie musimy obawiać się o nasze zdrowie. Zachowanie umiaru jest złotym środkiem.

Daria Bukowska

Czy fast food może być zdrowy?
Czy fast food może być zdrowy?
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.