Trwa ładowanie...

Dieta dla klepsydry

Typ figury „klepsydra” to idealna kobieca sylwetka. Proporcje pomiędzy ramionami a biodrami są zachowane, talia jest wyraźnie zaznaczona. Ramiona i biust są pełne, a pupa ładnie zaokrąglona. Nogi są przeważnie długie. Tłuszczyk rozkłada się równomiernie. Większość pań z tą sylwetką ma skłonność do nadwagi, ale jeśli klepsydra dba o siebie, odrobina tłuszczyku zwykle dodaje jej uroku. Gdy nie panuje nad apetytem, tkanka tłuszczowa gromadzi się głównie w okolicach bioder i na udach. Bywa też, że u klepsydry znacznie powiększają się biust i ramiona.

spis treści

1. Co powinna jeść „klepsydra”?

  • Produkty o niskim i średnim indeksie glikemicznym, co osłabi chęć na słodycze.
  • Białko, które powinno pochodzić z ryb i białego mięsa kurzego.
  • Nabiał powinien być spożywany w rozsądnych ilościach.

Zobacz film: "Czy dieta cud istnieje?"

Figura „klepsydra” powinna unikać cukru, żywności przetworzonej, białego chleba, ziemniaków, makaronu pszennego i białego ryżu.

Czytaj więcej

2. Jadłospis dla „klepsydry”

  • Dzień 1

Śniadanie: 30 g płatków kukurydzianych lub muesli z filiżanką chudego mleka, sok z dwóch pomarańczy.

Obiad: 150 g pieczonego morszczuka, 200 g sałatki z kapusty pekińskiej, czerwonej papryki, kiszonego ogórka i łyżeczki oliwy, ugotowany ziemniak.

Podwieczorek: 150 g jogurtu.

Kolacja: 40 g chudej, wędzonej szynki, 100 g niskotłuszczowego twarożku, mały pomidor ze szczypiorem, grahamka.

  • Dzień 2

Śniadanie: jajko na miękko, bułeczka gruboziarnista, herbata z chudym mlekiem.

Obiad: 200 g pieczonej piersi z kury, 200 g surówki z marchewki i jabłka doprawionej sokiem z cytryny, ugotowany ziemniak.

Podwieczorek: szklanka soku pomidorowego.

Kolacja: 40 g sera mozzarella, 250 g gotowanych brokułów (na zimno), bułeczka grahamka.

  • Dzień 3

Śniadanie: 100 g chudego twarożku, kromka razowego chleba, herbata z chudym mlekiem.

Obiad: 150 g chudej pieczeni, 200 g gotowanych ziemniaków posypanych natką pietruszki.

Podwieczorek: duży grejpfrut z dwoma łyżeczkami cukru.

Kolacja: 150 g sałatki z kukurydzy i tuńczyka w sosie własnym, grahamka, gruszka.

  • Dzień 4

Śniadanie: grahamka, 2 łyżeczki niskosłodzonego dżemu, 150 g jogurtu, kawa z mlekiem.

Obiad: 150 g duszonego dorsza przyprawionego czosnkiem i natką zielonej pietruszki, 100 g czerwonej sałaty, 2 ziemniaki w mundurkach.

Podwieczorek: 200 g melona.

Kolacja: 200 g gotowanych na parze warzyw (brokułów, marchewki, brukselki), grahamka.

  • Dzień 5

Śniadanie: grahamka, 2 łyżeczki miodu, 150 g jogurtu naturalnego.

Obiad: mała pizza margerita, 200 g surówki z kwaszonej kapusty i marchewki.

Podwieczorek: 2 biszkopty, sok z dwóch pomarańczy.

Kolacja: 150 g sałatki z fasoli (z puszki), tuńczyka w sosie własnym i świeżej papryki, doprawionej łyżeczką oliwy i czosnkiem, kromka chleba razowego.

  • Dzień 6

Śniadanie: 30 g muesli albo płatków kukurydzianych z filiżanką chudego mleka, duże jabłko.

Obiad: 200 g spaghetti z sosem pomidorowym, 200 g surówki z tartej marchewki.

Podwieczorek: szklanka koktajlu z chudego mleka i mrożonych owoców.

Kolacja: 60 g chudej pieczeni (na zimno), 200 g surówki z kapusty pekińskiej, pomidora, kwaszonego ogórka, doprawionej łyżeczką oliwy.

  • Dzień 7

Śniadanie: 2 sucharki, 2 łyżeczki dżemu, kawa cappuccino.

Obiad: omlet z dwóch jajek ze szpinakiem.

Podwieczorek: szklanka kisielu albo galaretki z mrożonych owoców posłodzonych słodzikiem.

Kolacja: 200 g ryby po grecku, grahamka, sok z dwóch grejpfrutów.

Następny artykuł: Dieta kobiety aktywnej
Typ figury „klepsydra” to idealna kobieca sylwetka
Typ figury „klepsydra” to idealna kobieca sylwetka (123rf.com)
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.