Trwa ładowanie...

Dieta na zdrowe kolana

O tym, jak niebagatelny wpływ na zdrowie ma odpowiednia dieta powiedziano już bardzo wiele. Warto zadbać o zbilansowane posiłki z dużą różnorodnością warzyw i owoców. Jednak większość porad dotyczy zdrowia ogólnego. Co natomiast jeść, żeby mieć zdrowe kolana? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Zobacz film: "Żywność light pod lupą dietetyka"

spis treści

1. Ryby

Ryby, szczególnie te morskie, zawierają bardzo dużo kwasów omega-3. Ich obecność pomaga szybciej zwalczyć zapalenie stawów, a także przeciwdziałać jego powrotowi. Ponadto poprawiają ruchliwość stawów, a także dostarczają organizmowi witaminy D. Jej niedobór może prowadzić do osteoporozy i osteomalacji.

2. Pomidory

Pomidory są znane przede wszystkim dzięki likopenowi, czyli związkowi chroniącemu nasz organizm przed nowotworami. Jednak jego rola jest też bardzo istotna podczas walki z zapaleniem stawów. Dzięki temu, że ma właściwości przeciwutleniające, skutecznie powstrzymuje rozwój stanów zapalnych w organizmie.

3. Brokuły

Pomidory mają swój likopen, a brokuły - sulforafan. Przeciwdziała on niszczeniu chrząstki stawowej, a także poprawia kondycję ścięgien. Dodatkowo także wspomaga usuwanie toksyn i substancji rakotwórczych z organizmu.

4. Nabiał

Nabiał jest jednym z głównych dostarczycieli wapnia, które odpowiada za budowanie mocnych kości. Białko zawarte w produktach mlecznych dorównuje temu pochodzenia zwierzęcego. Spożywanie nabiału jest bardzo ważne w przypadku dzieci, ponieważ ich kości dopiero się kształtują, a także u osób starszych, dlatego że z wiekiem stawy i kości ulegają coraz silniejszemu niszczeniu.

5. Sok pomarańczowy

Sok pomarańczowy jest jednym z podstawowych dostarczycieli witaminy C do organizmu. Jest ona nie tylko niezbędna w walce z przeziębieniem, ale także wytwarza kolagen, który odpowiada za budowanie chrząstki i poprawianie jakości stanu tkanki łącznej.

6. Zielona herbata

Z herbatą trzeba uważać, ponieważ zawiera w sobie teinę, która ma podobne działanie do kofeiny. Jednak wybierając zieloną możemy dużo zyskać. Zawiera ona w sobie bioflawoidy, które mają działanie przeciwzapalne.

Jak widać lista produktów, które mają pozytywny wpływ na kolana jest długa. Każdy z nich ma inny, ale jednakowo ważny wpływ na zdrowie kolan. Warto zadbać, aby wszystkie wyżej wymienione składniki znalazły się w naszej diecie. Więcej informacji na temat diety pozytywnie wpływającej na stawy znajduje się na stronie ZdroweKolano.pl

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.