Trwa ładowanie...

Jak pozbyć się tłuszczu trzewnego? Cztery metody

Płaski brzuch bez tkanki tłuszczowej to marzenie większości z nas. Tłuszcz trzewny kryje się w środku, niewidoczny gołym okiem, obciążając narządy i szkodząc zdrowiu. Problem może dotyczyć nawet szczupłych osób.

Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

1. Tłuszcz wisceralny

Choroby i nieestetyczny wygląd - to podstawowe komplikacje, które towarzyszą nadmiarowi tkanki tłuszczowej. Jednak osoby szczupłe bywają nieświadome, że również mogą się borykać z tłuszczem trzewnym, inaczej określanym jako jelitowy czy wisceralny. Jest to bardzo istotna i często lekceważona informacja, iż ten rodzaj tłuszczu niekoniecznie towarzyszy nadwadze lub otyłości. Ukryty wewnątrz jamy brzusznej tłuszcz trzewny negatywnie oddziałuje na narządy wewnętrzne.

Komplikacje zaczynają się od układu pokarmowego, ze szczególnym uwzględnieniem trzustki, wątroby, jelit, mogą dotyczyć również problemów z układem sercowo - naczyniowym. Im więcej tłuszczu trzewnego, tym większe ryzyko i prawdopodobieństwo występowania chorób i problemów zdrowotnych.

Zobacz też: Skutki nadwagi

2. Cztery przyczyny gromadzenia się tłuszczu trzewnego

Obecność tłuszczu trzewnego to skutek przede wszystkim nieprawidłowej diety, złego stylu życia, jak również efekt braku aktywności fizycznej. W Harvard Medical School opracowano 4 kluczowe metody na pozbycie się problemu odkładania tłuszczu trzewnego.

  • Po pierwsze - podstawa to zdrowa dieta, z odpowiednią ilością wapnia.

Jego nadmiar powoduje zwiększenie wisceralnej tkanki tłuszczowej. Ponadto tłuszcze trans, słodycze i słodkie napoje to winowajcy odpowiedzialni za odkładnie wewnątrz jamy brzusznej nadmiaru tłuszczu.

  • Po drugie - zauważono, że palenie papierosów, co zaskakujące, sprzyja również powstawaniu trzewnej tkanki tłuszczowej.

To kolejny powód, obok szeregu powodowanych tytoniem chorób, aby zerwać ze zgubnym nałogiem.

  • Po trzecie - zbyt mało snu także powoduje odkładanie tkanki tłuszczowej.

Spanie po 5 lub mniej godzin na dobę to graniczna ilość godzin, poniżej której zachodzą w organizmie niekorzystne zmiany. Ten sam mechanizm grumadzenia nadmiaru tłuszczu trzewnego działał jednak również u osób, które sypiały każdej nocy po więcej niż 8 godzin.

  • Po czwarte - stres, zwłaszcza u kobiet w średnim wieku, dosłownie szkodził urodzie i zdrowiu. Powodował odkładnie tkanki tłuszczowej.
Nadmiar tłuszczu trzewnego skutkuje rozwojem chorób układu pokarmowego, serca i układu krążenia
Nadmiar tłuszczu trzewnego skutkuje rozwojem chorób układu pokarmowego, serca i układu krążenia (123rf.com)

Winowajca to kortyzol - hormon stresu. W efekcie nawet szczupłe panie mogły mieć otłuszczone narządy, jeśli nie umiały odpowiednio relaksować się i regenerować psychicznie.

Unikanie powyższych czynników to recepta na zachowanie smukłej sylwetki bez ryzyka wystąpienia ukrytego otłuszczenia narządów wewnętrznych.

Co ważne, ilość tłuszczu trzewnego nie jest możliwa do zweryfikowania za pomocą obliczeń BMI czy pomiaru wagi, gdyż tłuszcz może być obecny nawet u szczupłych osób. Lepszym i bardziej wymiernym wskaźnikiem jest kontrola obwodu talii.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.