Trwa ładowanie...

Jogurt waniliowy poprawia humor

Badania reakcji emocjonalnej na spożywane produkty wykazały, że jogurt waniliowy może wyjątkowo korzystnie wpływać na humor.

Zobacz film: "Rumiankowa herbata z miętą i cytryną. Poprawia nastrój i strawia na nogi"

Obserwacje przeprowadził zespół złożony z przedstawicieli trzech podmiotów badawczych: Instytutu Badań Żywności i Badań Biotechnologicznych przy Centrum Uniwersytecko-Badawczym Wageningen UR w Holandii, Uniwersytetu Zasobów Naturalnych i Nauk Przyrodniczych (BOKU) w Australii oraz fińskiego Centrum Badań Technicznych VTT.

Naukowcy analizowali reakcje emocjonalne uczestników na jedzenie, skupiając się zwłaszcza na jogurtach. Aby dowiedzieć się, w jaki sposób różne ich rodzaje wpływają na humor, wykorzystali test oparty na projekcji emocjonalnej.

Respondenci oglądali zdjęcia nieznanych im osób, które mieli ocenić, wybierając 6 pozytywnych i 6 negatywnych cech. W ten sposób naukowcy mogli określić ogólny stan nastroju badanych.

Dieta, która poprawia humor i zwiększa energię
Dieta, która poprawia humor i zwiększa energię [14 zdjęć]

Słynne powiedzenie mówi, że jesteś tym, co jesz. Naukowcy wciąż badają związek pomiędzy tym, co jemy...

zobacz galerię

Następnie uczestnicy dostali po dwa rodzaje jogurtów tej samej marki. Były przedstawione uczestnikom w ten sam sposób, jednak każdy miał inny smak i zawartość tłuszczu.

Wyniki badań pokazały, że znajomość lub sympatia wobec marki nie miały wpływu na emocje uczestników.

Jednak już po spróbowaniu jogurtów ich emocje ulegały zmianie w zależności od tego, czy dana osoba była zaskoczona lub zawiedziona smakiem.

Badacze wzięli pod uwagę również sensoryczną reakcję na jogurty. Produkty z dodatkiem truskawek czy ananasów nie wzbudzały emocji, ale kiedy uczestnicy otrzymali niskotłuszczowe jogurty w tych samych smakach, wykazywali o wiele bardziej pozytywne reakcje.

Natomiast najsilniejszą pozytywną reakcję emocjonalną wzbudzał jogurt z dodatkiem wanilii.

"Byliśmy zaskoczeni, że poprzez mierzenie poziomu emocji możliwe jest uzyskanie informacji na temat preferowanych produktów bez względu na to, czy ludzie twierdzą, że je lubią, czy nie" – powiedziała główna autorka badań, dr Jozina Mojet z Centrum Uniwersytecko-Badawczego Wageningen UR.

Informacja ta może być cenna dla producentów, dając im wgląd w to, jak podświadomie reagujemy na produkty.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.