Trwa ładowanie...

Mięso ze strusia - lepsze niż kurze

Myślisz, że czerwone mięso o małej zawartości tłuszczu i cholesterolu jest nieistniejącym ideałem? Mylisz się. Spróbuj mięsa strusia. Z roku na rok zdobywa ono coraz więcej zwolenników, którzy chwalą jego właściwości zdrowotne. Dlaczego jest takie zdrowe?

1. Smaczne i zdrowe

Jak wygląda mięso strusia? Po pierwsze charakteryzuje je intensywny czerwony kolor, dlatego też strusinę na pierwszy rzut oka można pomylić z wołowiną. Jest jednak od niej delikatniejsze, choć podobnie jak ona kruche.

Koneserzy przekonują, że strusina ma delikatny, słodkawy smak. Jest soczysta i zawiera mniej tłuszczu niż mięso z kurczaka. Charakteryzuje ją także mniejsza niż w wołowinie zwartość cholesterolu – 55 mg na 100 g. Pod tym względem strusina przypomina mięso indyka.

Zobacz film: "Co zamiast mięsa możesz znaleźć w kiełbasie grillowej?"

Przeczytaj także:

Nie można jej jednak z niczym porównać jeśli chodzi o zawartość niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Okazuje się, że mięso ze strusia ma ich ok. 35 proc., podczas gdy w drobiu jest ich tylko ok. 20 proc., a w wołowinie – 5 proc.

Mowa tutaj przede wszystkim o kwasach omega-3, które są niezwykle ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i optymalnego rozwoju mózgu (u dzieci). Wspomagają one także pracę wątroby, serca oraz ośrodkowego układu nerwowego.

Strusina zawiera także bardzo korzystną proporcję kwasów omega-6 do omega-3, która wynosi 4:1. Jest to proporcja, jaką Światowa Organizacja Zdrowia uważa za najzdrowszą. Dzięki niej możemy zmniejszyć ryzyko miażdżycy, chorób układu sercowo-naczyniowego oraz cukrzycy.

2. Mięso pełne witamin

Jednak nie tylko NNKT świadczą o wyjątkowym charakterze mięsa strusia. Atrakcyjności dodają mu także witaminy, a mianowicie te z grupy B oraz biologicznie aktywne peptydy. W praktyce oznacza to, że strusina z powodzeniem może być wykorzystywana jako żywność funkcjonalna dla sportowców. Jest bowiem źródłem licznych minerałów, szczególnie miedzi i selenu.

6 zabawnych mitów na temat spożywania mięsa
6 zabawnych mitów na temat spożywania mięsa [7 zdjęć]

Jeżeli jesteś miłośniczką mięsa to zapewne nieraz miałaś okazję usłyszeć niepokojące informację na temat

zobacz galerię

Zaleca się ją także kobietom w ciąży i po porodzie. To ze względu na fakt, że jest ona źródłem żelaza hemowego (2,4 mg/100 g, mieso kurze: 0,5 mg/100 g). Ten rodzaj żelaza wykorzystywany jest przez organizm nawet w 20 proc. To dużo i właśnie dlatego strusinę powinny jeść osoby z anemią oraz panie spodziewające się dziecka. U nich zapotrzebowanie na żelazo jest większe.

Także pacjenci borykający się z nadciśnieniem tętniczym nie powinni stronić od strusiny. Mięso to charakteryzuje się niewielką zawartością sodu (43 mg/100 g), a to zapobiega nadciśnieniu.

3. Gdzie kupić mięso ze strusia?

Choć mięso to wydaje nam się orientalne, na lidera w jego produkcji na rynek europejski wyrasta Polska. To u nas od lat 80. XX wieku powstają fermy strusie. W większości mają one charakter agroturystczyny, jednak istnieją także zakłady produkcyjne, które opracowują patenty na produkty ze strusiny, także z tej suszonej.

Przeczytaj także:

Minusem strusiny jest jednak jej cena. Za kilogram polędwicy ze strusia trzeba zapłacić ok. 60 zł. Trudny jest też do niego dostęp. Strusinę kupimy jedynie w dobrych i wybranych sklepach mięsnych. Zamawiają ją także niektóre restauracje.

Mięso ze strusia zawiera najwięcej żelaza ze wszystkich rodzajów mięs
Mięso ze strusia zawiera najwięcej żelaza ze wszystkich rodzajów mięs ((123RF) Mięso ze strusia zawiera najwięcej żelaza ze wszystkich rodzajów mięs)
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.