Trwa ładowanie...

8 korzyści z jedzenia dwóch jajek dziennie

Jajka są pełne składników odżywczych, których potrzebuje organizm. Jedzenie ich dostarcza niezbędnego białka i witamin, ale także tłuszczu. Wbrew powszechnej opinii, jaja nie podnoszą poziomu cholesterolu we krwi. Jak zatem mogą wpłynąć na nasze zdrowie?

Zobacz film: "Jajka a wzrok"

spis treści

1. Jedzenie dobre dla mózgu

Każdego dnia mózg potrzebuje dobrego paliwa. Niezwykle ważne jest, aby odpowiednio go odżywić - bez tego neurony będą wolniej przewodziły impulsy nerwowe, a szybkość uczenia spadnie.

Naukowcy twierdzą, że cholina zawarta w jajach spowalnia proces starzenia się mózgu. Zalecane jest też włączenie jaj do diety dziecka – wspomaga rozwój.

2. Jajka chronią oczy

Jaja zawierają spora dawkę luteiny. Ta z kolei chroni oczy przed uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki.

3. Pomagają wchłonąć wapń

Białko zawarte w jajkach pomaga zatrzymać i wchłonąć wapń. Poprawia to gęstość i wytrzymałość kości. Na jedzeniu dwóch jajek dziennie zyskają także zęby.

Jajka zawierają witaminę B, która jest niezbędna do utrzymania zdrowych włosów i skóry. Z kolei fosfolipidy zapobiegają chorobom wątroby.

4. Zmniejszają ryzyko chorób układu krążenia

Regularne spożywanie jajek powoduje wzrost dobrego cholesterolu we krwi. Wzrost poziomu HDL potrzebny jest do usunięcia złego cholesterolu z organizmu.

5. Jajka pomagają schudnąć

Jedzenie jest jedną z największych przyjemności. Białko jaja daje uczucie sytości i zmniejsza chęć na podjadanie. Dieta wysokobiałkowa przyspiesza metabolizm i pomaga spalić więcej kalorii.

6. Jajka zmniejszają ryzyko zachorowania na raka

Cholina zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi aż o 24 proc. Regularne jedzenie jaj może uchronić przed nowotworem, jednak należy wybierać te dobrej jakości.

7. Doskonałe w diecie przyszłej mamy

Kobiety w ciąży powinny jeść jajka tylko po pełnej obróbce termicznej. Kwas foliowy pomaga w rozwoju płodu w czasie ciąży. Ponadto ma zbawienny wpływ na skórę, włosy i paznokcie.

Jaja są łatwo dostępne. Należy pamiętać, aby wybierać te najwyższej jakości. Bogate w aminokwasy, witaminy A, C, D i witaminy z grupy B oraz cholinę, kwas foliowy, niacynę i lecytynę. W małym jajku drzemie wielka siła. Warto włączyć je do codziennej diety.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Rekomendowane przez naszych ekspertów

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.