Trwa ładowanie...

Dieta antycellulitowa

Zbliżają się wakacje, czyli czas, w którym odkrywamy coraz więcej swojego ciała. Zmorą wielu kobiet jest cellulit na pośladkach, udach czy brzuchu. Rozpocznij walkę z pomarańczową skórką. Zmień swoją dietę na antycellulitową, lecz pamiętaj: to nie może być chwilowa modyfikacja, lecz całkowita zmiana swoich przyzwyczajeń żywieniowych. Cellulit charakteryzuje się nieprawidłowym rozmieszczeniem tkanki tłuszczowej wraz ze zmianami podskórnymi. W efekcie powoduje to nierówną, pofałdowaną skórę kolan, ud, bioder, pośladków, ramion czy sutków.

1. Jak pozbyć się cellulitu?

Badania wykazują, że z problemem cellulitu boryka się aż 90% kobiet powyżej 20. roku życia. Czas zacząć walczyć ze skórką pomarańczową. Pamiętaj, że za powstawanie cellulitu odpowiadają hormony – estrogeny. Jednak również sprzyjają mu brak ruchu, stres i nieprawidłowa dieta. Podstawą jest dobra dieta antycellulitowa. Oto główne zasady, jakimi powinnaś się kierować.

  • Ogranicz bądź całkowicie wyeliminuj tłuste potrawy. Jeśli lubisz ostre przyprawy, to niestety czas pożegnać się również z nimi. Gromadzą one wodę w organizmie, co sprzyja powstawaniu cellulitu. Możesz zastąpić je świeżymi lub suszonymi ziołami, a dzięki temu dodatkowo odkryjesz nowe smaki.
  • Staraj się zmniejszać ilość dodawanej soli do potraw. Sól zatrzymuje w organizmie wodę i może spowodować obrzęki ciała. Tu również w zamian możesz użyć drogocennych i zdrowych ziół.
  • Słodycze i fast foody to ulubione produkty pomarańczowej skórki. Ich ograniczenie wyjdzie ci na zdrowie. Są one nie tylko pustymi kaloriami, ale zawierają także mnóstwo szkodliwych substancji, które odkładają się w komórkach tłuszczowych.
  • Czas na rezygnację z używek. Kawa maksymalnie raz dziennie. Papierosy najlepiej wyeliminować od razu. Alkohol, jeśli musisz, pij okazjonalnie.
  • Posiłki najlepiej jadać 4-5 razy dziennie o ustalonych porach. Sprawdza się tutaj zasada: mało, a często.
  • Skomponuj menu tak, by było bogate w produkty lekkostrawne. Staraj się jeść ryby, białe mięso, ryż, chude sery. Nie zapominaj o dużej ilości warzyw i o owocach. Te produkty przyspieszają przemianę materii. Warto urozmaicać swoją dietę. Jedząc różne produkty, uruchamiasz w organizmie wiele procesów przemiany materii.
  • Woda zdrowia ci doda! Wypijaj co najmniej 2 litry dziennie. Najlepsza jest niegazowana mineralna o niskiej zawartości sodu. Wypłucze ona z twojego organizmu zalegające w nim toksyny.
  • Zdrowa dieta powinna zawierać składniki moczopędne. Są one zawarte między innymi w selerze, pietruszce, arbuzach, truskawkach i czereśniach. Nie zapomnij również o witaminie B, którą zawierają kiełki zbóż, drożdże, jaja. Przemianę materii przyspiesza zielona herbata, więc możesz pić ją do woli.
  • Kwasy tłuszczowe omega-3 poprawiają metabolizm, przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej i zapobiegają odkładaniu się tłuszczu, więc jedz ryby, orzechy, oliwę, oleje roślinne i tzw. miękkie margaryny.
  • Pamiętaj, że żadna dieta nie przynosi trwałych efektów, dlatego nie wolno wracać do starych nawyków żywieniowych.
Dieta antycellulitowa
Dieta antycellulitowa (123RF)
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.