Trwa ładowanie...

Jajecznica z łososiem - śniadanie, które obniża poziom cukru we krwi

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i jak najbardziej banalnie brzmiałoby to stwierdzenie, są na to dowody. Przede wszystkim od samego rana rozkręcamy metabolizm i kumulujemy energię potrzebną do funkcjonowania w ciągu dnia. Ponadto spożywanie dobrze skomponowanego posiłku wcześnie rano obniża ryzyko cukrzycy, choroby wieńcowej, zespołu metabolicznego i nadwagi.

Zobacz film: "Żywność light pod lupą dietetyka"

1. Co zjeść na śniadanie?

Śniadanie powinno być tak skomponowane, aby dostarczało witamin i składników mineralnych, które odżywią nie tylko ciało, ale i mózg. Wybieraj takie składniki, które nie spowodują nagłego skoku cukru we krwi – czyli drożdżówki, musli, tosty i słodycze odpadają w tej części dnia. Regularne nieprzestrzeganie tej zasady może doprowadzić do cukrzycy typu II.

Jeżeli z rana nasze ciało nie otrzyma odpowiedniego paliwa, będzie musiało stworzyć własne, uwalniając tym samym cukier do krwiobiegu, co spowoduje wzrost poziomu glukozy we krwi.

Pomijanie śniadań powoduje nie tylko skoki cukru we krwi, ale także zwiększa szansę na to, że sięgniesz po coś niezdrowego w ciągu dnia, aby szybko zaspokoić nagłą potrzebę organizmu.

2. Na śniadanie białka i zdrowe tłuszcze

7 produktów, których nie można jeść na śniadanie. Wyklucz je z diety.
7 produktów, których nie można jeść na śniadanie. Wyklucz je z diety. [8 zdjęć]

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dostarcza nam energii, sprawia, że mamy chęć do działania. Dobrze...

zobacz galerię

Profesor Jonathan Little ze School of Health and Exercise Science, który zajmuje się leczeniem chorób metabolicznych zauważa, że jedzenie niskokalorycznego i wysokotłuszczowego posiłku rano to prosty sposób na zapobieganie nagłemu wzrostowi cukru we krwi, poprawienie kontroli glikemii w ciągu dnia i rozkręcenie metabolizmu.

Profesor Little stworzył zestawy idealnych śniadań, które nie tylko chronią przed chorobą metaboliczną, ale także wspomagają leczenie cukrzycy typu II. Zasada jest prosta: najlepiej połączyć białka i zdrowe tłuszcze. Świetnym rozwiązaniem będzie zatem np. jajecznica z wędzonym łososiem, omlet z awokado lub połączenie jajka sadzonego z kanapką z awokado.

”Włączenie wysokotłuszczowego posiłku o bardzo niskiej zawartości węglowodanów to idealne rozwiązanie nie tylko dla cukrzyków. Taki posiłek ochroni przed porannym skokiem glukozy i doda ci energii na cały dzień” - mówi profesor Little.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.