Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (869 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Artykuł zweryfikowany przez eksperta: Mgr Kamila Drozd

Upij się choćby raz, a...

Avatar placeholder
19.05.2015 09:46
Upij się choćby raz, a...
Upij się choćby raz, a...

Coraz młodsze nastolatki sięgają po alkohol, szczególnie w okresie wakacyjnym. Jest to tym bardziej niepokojące, gdyż to właśnie mózg młodych ludzi, będący w ciągłym rozwoju, cierpi najmocniej wskutek picia. Okazuje się, że alkohol wpływa w największej mierze na nastoletnie dziewczęta, narażając je na większe zniszczenia mózgu w porównaniu do ich męskich rówieśników.

1. Wpływ alkoholu na mózg nastolatka

W celu zbadania zależności między płcią a wpływem ciągłego picia alkoholu na mózg, naukowcy z Uniwersytetu w Stanford przeprowadzili badania na 95 nastolatkach. 40 młodych ludzi z tej grupy przyznało się do udziału w pijatykach. Badacze poprosili nastolatków o wypełnienie ankiet dotyczących ilości spożytego alkoholu w ciągu całego dotychczasowego życia oraz natężenia spożycia w przeciągu 3 miesięcy od rozpoczęcia badania. Następnie młodzi ludzie przeszli testy, które aktywowały części mózgu odpowiedzialne za pamięć przestrzenną. W tym samym momencie nastolatków poddano obrazowaniu za pomocą rezonansu magnetycznego MRI (ang. medical resonance imaging).

Okazało się, że gorzej w testach wypadły dziewczęta niż chłopcy. Problemy z pamięcią przestrzenną mogą doprowadzić do kilku problemów utrudniających codzienne życie, włączając jazdę samochodem, użycie mapy, umiejętność lokalizacji pewnych obiektów, udział w niektórych sportach oraz myślenie figuratywne. Naukowcy podkreślają, że żaden z 95 uczestników badania nie miał problemu alkoholowego. Każdy udział w pijatyce był jednorazowym wybrykiem, związanym ze spotkaniami z przyjaciółmi. Kolejne spożycie dużych ilości alkoholu nie wystąpiło po okresie krótszym niż kilka tygodni. Mimo że młodzi ludzie nieczęsto spożywają nadmierne ilości alkoholu, negatywne skutki picia trwają o wiele dłużej niż kac. Nadużywanie alkoholu może bowiem doprowadzić do problemów z funkcjonowaniem kognitywnym także w późniejszym życiu.

Zobacz film: "Żywność light pod lupą dietetyka"

2. Dlaczego dziewczęta są bardziej podatne na uszkodzenia mózgu w związku z piciem?

W wyniku badań okazało się, że niektóre obszary mózgu są mniej aktywne u dziewcząt niż u chłopców, którzy podobnie nadużywali alkoholu. Nastoletnie dziewczęta są bardziej podatne na negatywne skutki picia alkoholu. Taka różnica może być spowodowana wieloma czynnikami. Możliwe, że ma ona związek z faktem, że mózg dziewcząt rozwija się kilka lat szybciej niż chłopców. Innym powodem zwiększonej wrażliwości nastolatek na uszkodzenia mózgu związane z piciem alkoholu może być niższe tempo przemiany materii lub większy poziom tłuszczu w organizmie. Różnice w reakcji organizmu na alkohol mogą być również wynikiem niższej wagi dziewcząt, a także działania hormonów.

Badania przeprowadzone na nastolatkach wykazały łudzące podobieństwo do wyników badań nad dorosłymi nadużywającymi alkoholu. Dorosłe kobiety, podobnie jak nastolatki, także są bardziej podatne na uszkodzenia mózgu związane ze spożywaniem alkoholu.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze