Nie każdy produkt "bio" jest bio. "Obowiązkiem konsumentów jest weryfikacja autentyczności produktów ekologicznych"
- Zgodnie z przepisami unijnymi, słowa „ekologiczny”, „bio”, „organiczny” zastrzeżone są wyłącznie dla produktów pochodzących z systemu rolnictwa ekologicznego - mówi Andrzej Czubała, prezes AGERO EKO, jednostki certyfikującej producentów ekologicznych.
Polacy w trosce o zdrowie coraz częściej sięgają po ich produkty, mnożą się także ich producenci. Jednak - jak uczulają specjaliści - przy wyborze takich produktów należy mieć się na baczności. - Na rynku możemy spotkać się z różnymi sytuacjami - mówi Czubała. - Obowiązkiem klienta kupującego taki produkt jest zweryfikowanie autentyczności tego produktu - dodaje.
To musisz wiedzieć:
- Producent, który produkuje metodami ekologicznymi, musi spełniać określone warunki. Nie może stosować nawozów syntetycznych, środków ochrony roślin, pasz czy innych produktów, które zawierają GMO - tłumaczy Czubała.
- Sugerowanie klientowi, że produkt jest ekologiczny, jeśli nie jest, podlega sankcjom. Czasem grzywny są bardzo dotkliwe - podkreśla.