Trwa ładowanie...

Niedobory, które powodują przejadanie się

Zobacz film: "Niedobory, które powodują przejadanie się"

Wbrew powszechnej opinii, nie jest tak, że nasz organizm domaga się tych składników, których mu brakuje. "Wilczy głód" może być spowodowany niedoborem minerałów w naszym organizmie.

Masz napady głodu, których nie możesz racjonalnie wytłumaczyć? Zobacz wideo i sprawdź jakie niedobory powodują objadanie się. Masz niepohamowaną ochotę zjedzenia czegoś słodkiego chwilę po spożyciu dużego obiadu?

Mamy dla ciebie dobre wieści, to nie brak twojej silnej woli. Wina może leżeć w niedoborze pewnych składników odżywczych takich jak: antyoksydanty, minerały czy witaminy.

Wbrew powszechnej opinii, nie jest tak, że nasz organizm domaga się tych składników, których mu brakuje. Niedobór jakich minerałów może powodować u ciebie nadmierny apetyt? Zdarzyło ci się późnym wieczorem robić grzanki lub zamawiać pizzę?

Jeśli tak, możesz potrzebować kwasów tłuszczowych omega-3. Ich brak powoduje nieposkromioną ochotę na ser. Łatwo uzupełnić te braki wprowadzając do codziennej diety ryby. Najlepiej wybierać łososia, sardynki i tuńczyka.

Wapń i magnez - niedobór tych pierwiastków sprawia, że mamy ochotę na słodkie i słone przekąski. Wschodnioeuropejski tryb życia, czyli siedząca praca, stres, brak ruchu i spożywanie dużej ilości cukru wpływają na wypłukiwanie magnezu i wapnia z naszego organizmu.

Jedz kefiry, jogurty czy sery, a uzupełnisz niedobory wapnia. Do pracy weź ze sobą orzechy lub nasiona. Tym prostym nawykiem uzupełnisz magnez. Niewystarczająca ilość żelaza może wpłynąć na to, że stajesz się większym mięsożercą.

Owszem jedz mięso, jednak pamiętaj o umiarze. Żelazo w produktach pochodzenia roślinnego znajduje się w orzechach, pestkach czy suszonych owocach. Pamiętaj, że warto łączyć żelazo z witaminą C - lepiej się wchłonie!

Brak cynku "otępia" nasze kubki smakowe. Sprawia, że nie czujemy wyraźnie smaku, a wtedy dodajemy do naszych posiłków więcej pieprzu i soli. Brak tego minerału występuje częściej u osób starszych.

Problem ten może dotykać również osoby młodsze. Uzupełnisz ten niedobór, wprowadzając do swojej diety wątróbkę cielęcą, pestki dyni czy kakao.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz wideo, które cieszą się największą popularnością:

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.