Trwa ładowanie...

Siemianka, czyli alternatywa dla owsianki. Wspomoże trawienie i obniży cholesterol

Dobre śniadanie to podstawa każdego dnia. Pożywny, wartościowy i pełen witamin poranny posiłek powinien sprawić, że aż do drugiego śniadania lub lunchu głód nie powinien zajrzeć ci w oczy. Ile jednak można jeść tak cenioną przez dietetyków owsiankę? Jeśli podobnie jak nam, tobie też znudziło się oklepane śniadanie z płatków owsianych, wypróbuj coś innego – siemiankę. Nie tylko zaspokoi głód, ale zadba też o twoje zdrowie i wygląd.

Zobacz film: "Zdrowe produkty, których nie należy jeść na pusty żołądek"

Siemię lniane kojarzy się większości z nas z dzieciństwa jako remedium na problemy żołądkowe. Zaparcia czy ból brzucha – babcia zawsze przygotowywała kleik z siemienia, który pozbywał się problemów w mig. Nic dziwnego, ponieważ siemię lniane to bogactwo błonnika, zarówno rozpuszczalnego, jak i nierozpuszczalnego oraz kwasów tłuszczowych omega 3.

W dodatku zawartość wapnia, potasu, magnezu, sodu, witaminy E, K, B6 oraz kwasu foliowego i tiaminy sprawia, że siemię lniane sprawdza się jako lek nie tylko w dolegliwościach trawiennych. Obniża poziom cholesterolu we krwi, chroni przed nowotworami zależnymi od produkcji hormonów w organizmie, czyli rakiem jajnika, prostaty czy piersi. W dodatku normalizuje poziom glukozy we krwi, poprawia stan włosów i paznokci, łagodzi stany zapalne w organizmie oraz objawy menopauzy.

Zobacz także:

Siemię jest więc składnikiem, który na stałe powinien zagościć na naszych stołach. Ze względu na jego neutralny smak i konsystencję żelu spowodowaną zawartością dużej ilości błonnika rozpuszczalnego, najlepszym rozwiązaniem jest spożywanie go w formie śniadanie, a konkretnie siemianki. Taki poranny posiłek wzmocni organizm, zaspokoi głód na wiele godzin i wspomoże trawienie.

Aby przygotować siemiankę, potrzebne będą:

  • 2 łyżki siemienia lnianego;
  • puszka mleka kokosowego;
  • 1 łyżeczka cynamonu;
  • ulubiony owoc;
  • miód do smaku;
  • płatki migdałów.

Mleko podgrzewamy w garnuszku. Dosypujemy siemię lniane, dodajemy cynamon i gotujemy przez ok. 5 minut nieustannie mieszając. Jeśli nie lubisz konsystencji siemienia, przelej całość do kielicha blendera i zmiksuj. Przelej do miseczki, dodaj pokrojone owoce i całość posyp płatkami migdałów.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.