Trwa ładowanie...

Jak skutecznie schudnąć? Zasady, metody i najczęstsze błędy

Skuteczne sposoby na odchudzanie pozwalają szybko uzyskać ładną sylwetkę. Najczęstsze metody na odchudzanie to: zdrowa dieta lekkostrawna, ćwiczenia wyszczuplające, operacje plastyczne oraz stosowanie suplementów. Coraz więcej ludzi mających problemy z nadwagą i otyłością sięga po tabletki na odchudzanie. Jednak nie istnieją spalacze tłuszczu, które usuną oponkę na brzuchu. Jak skutecznie schudnąć? Jedynie zdrowe odżywianie i regularne ćwiczenia gwarantują spektakularny sukces.

Zobacz film: "#dziejesienazywo: Co robić, aby odchudzanie było skuteczne?"

spis treści

1. Jak skutecznie schudnąć?

Możesz skutecznie zgubić kilka kilogramów, ale tylko pod warunkiem: zmiany przyzwyczajeń żywieniowych i większej aktywności fizycznej. Nie chodzi tutaj koniecznie o uprawianie sportu, nawet codzienny spacer lub godzina tygodniowo na basenie mogą wiele zmienić.

  • Daj sobie minimum miesiąc na zrzucenie 2–3 kilogramów.
  • Zapobiegaj zmęczeniu i nie dopuszczaj do silnego głodu.
  • Trzymaj się ściśle reguł ustalonych na początku odchudzania.
  • Zapobiegaj niedoborom witamin i składników mineralnych
  • Nie stosuj produktów i suplementów odchudzających.
  • Zachowaj maksimum przyjemności z jedzenia.

2. Zasady zdrowej diety odchudzającej

Szybkie, skuteczne odchudzanie to przede wszystkim zmiana sposobu odżywania i nawyków żywieniowych. Jak skutecznie schudnąć? Ważne jest, aby ograniczać stopniowo ilość spożywanych kalorii, najpierw odstawiając tłuszcze trans i cukry proste.

Podczas odchudzania trzeba dbać o dobre nawyki żywieniowe. Odpowiedzią na pytanie, jak skutecznie schudnąc, jest stosowanie się do kilku prostych zasad odchudzania:

  • Nie omijaj posiłków, szczególnie istotne jest śniadanie.
  • Wieczorem jedz lekkie posiłki.
  • Nie podjadaj między posiłkami. Jeśli odczuwasz głód między posiłkami wypij dużą szklankę wody lub herbaty bez cukru. Spożywanie płynów w czasie jedzenia nie jest polecane.
  • Ograniczaj wszystkie dodatki: tłuste sosy, masło, ser czy śmietanę.
  • Nie pij słodkich napojów gazowanych.
  • Nie pij alkoholu ani piwa. Można pić wino (najlepiej czerwone), ale tylko 1 kieliszek dziennie.
  • Unikaj jedzenia poza domem, ponieważ jest trudniej kontrolować, co jesz.
  • Jeśli już jesz w restauracji lub u znajomych, jedz małe porcje i przede wszystkim nie bierz dokładek,
  • Wybieraj chude wędliny i jedz głównie drób bez skórki, ryby i skorupiaki.
  • Uważaj na tłuszcze ukryte, zrezygnuj z tłustych wędlin i mięs, słodyczy i produktów smażonych.
  • Jedz warzywa bez ograniczeń i pod każdą postacią.
  • Jedz dwa owoce dziennie, ale nie więcej.
  • Mięsa grilluj lub piecz.
  • Warzywa gotuj lub duś.

Skuteczną dietę odchudzającą, dobraną do indywidualnych potrzeb i aktywności fizycznej znajdziesz na Peater.wp.pl.

3. Metody na szybkie schudnięcie

Operacje odchudzające potrzebne są tylko osobom z bardzo dużą otyłością. Jednym ze sposobów jest umieszczenie silikonowego worka w żołądka, który sprawia, że nie odczuwa się głodu. Koszt zabiegu to 8 tysięcy złotych.

Inną metodą jest założenie opaski na żołądek, w ten sposób zostaje on podzielony na dwie części. Pierwsza jest bardzo mała i dlatego bardzo szybko pojawia się uczucie sytości. Koszt zabiegu to 15-20 tysięcy złotych.

Kolejnym sposobem jest usunięcie fragmentu żołądka. Jeśli nie masz czasu ani ochoty na liczenie kalorii, zajmą się tym za ciebie specjaliści z firm cateringowych. Oni podpowiedzą ci, jak skutecznie schudnąć.

Ułożą dietę specjalnie dla ciebie i przywiozą posiłki do domu. Wprawdzie nie będzie to kosztowało mało, ale jedzenie będzie smaczne i przygotowane z najwyższej jakości produktów.

I okazuje się, że milion sposobów na odchudzanie wcale nie istnieje. Zawsze trzeba stosować zdrową dietę i uprawiać sport, a wszystkie „cudowne” środki, maszyny czy nawet zabiegi chirurgiczne mogą tylko trochę pomóc.

Skuteczne odchudzanie to nie jest szybkie odchudzanie. Aby schudnąć trzeba być cierpliwym, zdeterminowanym i umieć oprzeć się pokusie. Pierwszy tydzień jest często najtrudniejszy, ale pierwszy zgubiony kilogram dodaje sił.

Małe odstępstwa są dopuszczalne, pod warunkiem, że są naprawdę wyjątkiem. Każdy sam musi odnaleźć równowagę, bez popadania we frustrację i obsesję żywieniową. Jest to szczególnie istotne, jeśli zależy nam na naprawdę długotrwałym i skutecznym odchudzaniu bez efektu jojo.

3.1. Preparaty odchudzające

Suplementy diety na odchudzanie mogą trochę pomóc naszemu organizmowi w spalaniu tłuszczu, zmniejszeniu łaknienia i przyspieszeniu metabolizmu, ale samo zażywanie tabletek na pewno nie odchudzi. Takie „cudowne” preparaty zawierają zwykle:

  • błonnik pokarmowy – zmniejsza łaknienie, przyspiesza wydalanie niestrawionych resztek zażywając go, trzeba pić przynajmniej 2 litry wody dziennie,
  • chrom – reguluje poziom cukru, dzięki czemu nie rzucasz się na słodycze,
  • L-karnitynę – pomaga spalić tłuszcz,
  • CLA – to wielonienasycony kwas tłuszczowy, który utrudnia odkładanie się tłuszczu,
  • Chitosan – uniemożliwia wchłanianie tłuszczu.

Tabletki na odchudzanie zawierają różne składniki, które wpływają na wchłanianie tłuszczu z jelit, dają uczucie sytości, a także wspomagają wchłanianie węglowodanów. Najczęściej są to środki termogeniczne, ponieważ podwyższają temperaturę. Środków tego rodzaju nie mogą zażywać osoby starsze i mające problemy z układem krwionośnym, ponieważ przyspieszają pracę serca.

Dowiedz się więcej

4. Błędy w odchudzaniu

Brak ruchu – prasowanie to 263 kalorie, a mycie okien 255 kalorii – to sporo, ale nie wystarczy. Wysiłek fizyczny najlepiej przyspiesza przemianę materii. To dzięki niemu pozbędziesz się tych wałków na brzuchu i w końcu bez trudu zawiążesz buty. Warto skorzystać z pływalni i aerobiku, jeździć na rowerze, rolkach czy uprawiać nordic walking.

Nieregularna dieta – jeśli myślisz, że jedząc tylko małokaloryczne śniadanie i niewielką obiadokolację schudniesz, to powinieneś wreszcie się obudzić. Po pierwsze, przez długie przerwy między posiłkami twój organizm przechodzi na tryb głodowy i bardzo się stara, by nie stracić ani jednej kalorii, a po drugie głodząc się cały dzień wieczorem masz ochotę zjeść trzy razy większą porcję.

Podjadanie – powtarzasz ciągle, że przez całe dnie nie bierzesz nic do ust i oburzasz się, że mimo to nie chudniesz. Tymczasem okazuje się, że zapominasz o niewielkich kęsach, które spożywasz przygotowując posiłek, karmiąc dziecko, czytając czy oglądając telewizję.

Tłuste potrawy – tłuszcz jest potrzebny twojemu organizmowi, ale w odpowiednich ilościach. Zastąp wieprzowinę i wołowinę drobiem i rybami, kupuj mleko z napisem 0,5%, a nie 3,2%, zrezygnuj z masła i żółtego sera.

Produkty light – nie zawsze są naprawdę light, a czasem są bardziej kaloryczne niż zwykłe produkty, więc zanim po nie sięgniesz, przeczytaj dokładnie skład. Powinny mieć pomniejszoną ilość danego składnika o 1/3 w stosunku do „normalnego” odpowiednika.

Brak węglowodanów – nie możesz ich ograniczać, bo dają ci energię do pracy. Musisz tylko mądrze wybierać. Jeśli zjesz kawałek boczku, węglowodany odłożą się w znienawidzonych wałeczkach na brzuchu i skutecznie je powiększą, jeśli przygotujesz sobie kaszę, węglowodany będą długo trawione i dadzą ci energię, by popływać.

Za mało wody – powinno się wypijać 2 litry wody dziennie, chyba że masz nadciśnienie lub obrzęki. Hormony – niestety żadna dieta nie pomoże, jeśli masz problemy hormonalne. Zbadaj tarczycę, by się o tym przekonać.

Brak błonnika – błonnik pokarmowy spowalnia proces trawienia i wchłaniania węglowodanów, przyspiesza też perystaltykę jelit. Sięgaj zatem często po warzywa i produkty zbożowe z pełnego przemiału.

Złe rozłożenie posiłków w czasie – nie unikaj śniadania, to najważniejszy posiłek, szczególnie dla tych, którzy chcą zgubić kilogramy. Śniadanie to energia na cały dzień, jak mówi szczupła pani z telewizji i w tym przypadku reklama nie kłamie. Kolacja powinna być z kolei najmniejszym posiłkiem i należy ją zjadać około 3 godziny przed snem.

Brak motywacji – nie uda ci się pozbyć niepotrzebnego tłuszczu z twoich pięknych ud, jeśli nie będziesz miała odpowiedniej motywacji. Pomyśl, co powiedzą koleżanki kiedy zobaczą na spotkaniu klasowym twoją smukłą sylwetkę albo zrób to tylko dla swojego dobrego samopoczucia. Myśl, co chcesz, byle skutecznie.

Nieposłuszeństwo - nie słuchasz dobrych rad i ciągle zastanawiasz się, dlaczego twoje skuteczne odchudzanie nie przynosi efektów. Jeśli tak jest, przeczytaj powyższe punkty jeszcze raz.

Treści redakcyjne są całkowicie niezależne. Rozwój serwisu zależy od naszych czytelników. Wspierasz nas kupując produkty naszych partnerów po kliknięciu w linki zamieszczone w tekście.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.