To jedno z najzdrowszych mięs. Pomaga walczyć z nowotworami (WIDEO)
Europa zaczyna doceniać mięsa bardziej marmurkowate, to jest standard w Stanach, w Australii, mięso im bardziej jest marmurkowate tym jest premiowane wyżej, jest w wyższej cenie, wyższej cenie wyższej jakości. Europa nie miała takich standardów do oceny marmurkowatości, dzisiaj rynek powoli zaczyna w tym kierunku iść.
Pojawiły się takie sklepy, a właśnie bardziej restauracje, które mają komory do suchego dojrzewania, tam właśnie są przeważnie elementy bardziej odtłuszczone sprzedawane, które mają taką chrypę tłuszczy i marmurkowate, mają lepszą smakowitość, lepszy aromat, są bardziej doceniane przez konsumenta i to jest wyraźny trend, znaczy zaczyna się sprzedaż wołowiny jako takiego towaru luksusowego, który jest odpowiednio podany, opakowany a poprzez swoje walory smakowe przyciąga konsumenta, żeby raz na jakiś czas sobie pozwolić na na taki może trochę droższy wydatek, ale jednak kupować tę wołowinę bo ona smakuje.
W Polsce mieliśmy burgery drobiowe, burgery wieprzowe, prawdziwych burgerów wołowych żeśmy nie mieli, a teraz się okazało że pojawił się rynek, pojawił się popyt i zarówno w marketach, jak i w tych burger barach, w restauracjach konsumenci chca więc dostawcy ofertę dostarczaja, oferta jest. Jeżeli chodzi o problem dlaczego Polacy jedzą coraz mniej wołowiny, jedli coraz mniej wołowiny bo ten trend się powoli zaczał odwracać. To są dwie szkoły, jedna szkoła mówi, że cena jest za wysoka, nie jesteśmy wyznawcą tej szkoły, druga szkoła mówi, że relacja jakości do ceny może nie jest adekwatna do wymagań polskiego konsumenta.
Polski konsument ma doświadczenia przeważnie takie, że pewnie trzeba długo gotować, ona nie zawsze wychodzi, przeważnie jest, no jest duże ryzyko, tak? W takiej sytuacji kiedy trzeba zapłacić dość wysoką cenę, a ryzyko jest duże to konsument automatycznie woli kupić coś pewnego, na przykład schab wieprzowy czy pierś z kurczaka, bo to zawsze wychodzi, jest łatwe. Jeżeli chcemy żeby konsumował konsument więcej trzeba mu dawać pewność w zakupie i pewność produktu, wtedy łatwiej podejmować pewne decyzje, nie będa to zakupy codzienne ale raz na jakiś czas chętnie sięgnie po wołowinę kiedy będzie wiedział jakiej jakości może się spodziewać i jaka będzie satysfakcja w kuchni.