Trwa ładowanie...

Zupa z groszkiem

Danie lekkostrawne - idealne dla osób, które mają problemy z trawieniem. Gotowane warzywa i biały ryż dostarczają potrzebnych witamin, składników mineralnych oraz energii, nie obciążając przy tym przewodu pokarmowego. Potrawa stanowi dobre źródło błonnika, który pod wpływem wody pęcznieje w żołądku i daje długotrwałe uczucie sytości.

Zobacz film: "Zupa krem z porów"

Składniki

  • 50 g ryżu,

  • 70 g marchwi, korzenia selera, pietruszki,

  • 0,5 l bulionu warzywnego,
  • 100 g groszku (poza sezonem mrożonego),

  • pomidor.


Sposób przygotowania

Ryż ugotować. Warzywa pokroić w drobną kostkę. Do gotującego się bulionu dodać groszek i pokrojone warzywa. Gotować około 25 minut. Na około 5 minut przed końcem gotowania dodać obrany ze skórki pomidor, pokrojony w kostkę. Na samym końcu dodać ryż. Doprawić do smaku (sól, pieprz, zioła). Zupa z groszkiem ma niski indeks glikemiczny.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie141,3
Białko5,7 g
Tłuszcz0,6 g
Cholesterol0,0 mg
Węglowodany34,4 g
Błonnik6,6 g
Witamina C27,3 mg
Witamina A883,3 µg

Komentarz dietetyka:

Zupa z zielonym groszkiem dostarcza organizmowi żelaza, wapnia, fosforu oraz witamin A i E. Dzięki temu jest pomocna przy regulowaniu trawienia, poprawia obraz krwi, wzmacnia wzrok i ujędrnia skórę. Danie polecane w dietach niskokalorycznych. Dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu nadaje się również dla chorych na cukrzycę.

 

Dr n. med. Aneta Kościołek
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.