Trwa ładowanie...

Ćwiczenia na odchudzanie - pośladki, biust, brzuch, rozciąganie, masaż antycellulitowy

Kluczem do odchudzania jest odpowiednia równowaga między energią dostarczaną w formie żywności, a energią spalaną w wyniku naszej codziennej aktywności. Tracimy na wadze jeśli spożywamy mniej niż spalamy w czasie ćwiczeń odchudzających. Z tego względu ćwiczenia na odchudzanie mają zasadnicze znaczenie w dążeniu do utraty zbędnych kilogramów. Ćwiczenia na odchudzanie różnią się w zależności od celu, jaki chcemy osiągnąć. Ćwiczenia odchudzające mogą być skierowane na daną część ciała (ćwiczenia na brzuch, pośladki, nogi), rozciągające lub wzmacniające.

Zobacz film: "Te ćwiczenia odchudzają najskuteczniej"

spis treści

1. Ćwiczenia na odchudzanie - pośladki

Ćwiczenia odchudzające, których celem jest zgrabna pupa powinny być wykonywane przynajmniej przez 10 minut, 5 razy w tygodniu. Ćwiczenia odchudzające na pośladki polegają przede wszystkim na napinaniu mięśni pośladków. Wśród ćwiczeń na odchudzanie pośladków są przysiady, podnoszenie nóg w pozycji na czworaka, nożyce, rowerek oraz wiele innych. Skutecznym ćwiczeniem odchudzającym pośladki są między innymi przysiady z opieraniem się o ścianę plecami. Aby wykonać to ćwiczenie odchudzające stań przy ścianie tak, aby plecy się z nią stykały. Następnie stopniowo przesuwaj stopy do przodu, a tułów w dół ściany. Gdy kąt między udami a łydkami osiągnie 90 stopni, należy kilka sekund wytrzymać w tej pozycji, po czym powtórzyć całe ćwiczenie.

Czytaj więcej

2. Ćwiczenia na odchudzanie - biust

Niestety nie ma naturalnego sposobu na znaczne powiększenie piersi. Jednakże dzięki ćwiczeniom na biust można sprawić, aby były jędrniejsze. Głównym założeniem ćwiczeń odchudzających na biust jest ćwiczenie mięśni ramion i klatki piersiowej. Takie ćwiczenia odchudzające można wykonywać również przy pomocy ciężarków. Jednym z ćwiczeń na biust są pompki damskie. Nie są aż tak forsowne, jak tradycyjne pompki, a skutecznie wzmacniają mięśnie ramion i mięsień piersiowy. Niektóre dyscypliny sportu, jak na przykład pływanie czy wiosłowanie, mają niezwykle korzystny wpływ na wygląd naszego biustu i dlatego też są dobrym wyborem dla osób, które chcą wymodelować tą część ciała.

3. Ćwiczenia na odchudzanie - brzuch

Ćwiczenia na odchudzanie brzucha to jedna z najczęściej wybieranych form aktywności fizycznej. Wykonując ćwiczenia odchudzające brzuch należy pamiętać, aby nie skupiać się jedynie na mięśniu prostym, ale również mięśniach skośnych. W tym celu należy urozmaicać tradycyjne brzuszki innymi formami ćwiczeń. Na brzuch dobrze działają również nożyce i rowerek. Warto również pamiętać, aby ćwiczeń na odchudzanie nie wykonywać gwałtownie. W przypadku brzuszków niewłaściwe ich wykonywanie stanowi duże obciążenie dla kręgosłupa.

Ćwiczenia rozciągające są dobrym przygotowaniem do ćwiczeń na odchudzanie
Ćwiczenia rozciągające są dobrym przygotowaniem do ćwiczeń na odchudzanie (123rf)

Specjalnym rodzajem ćwiczeń na brzuch są ćwiczenia pilates. Są to ćwiczenia wykonywane na macie, a w ich przebiegu wykorzystuje się ciężar własnego ciała. Pilates na brzuch sprzyja zwiększaniu elastyczności i wzmacnianiu mięśni.

4. Ćwiczenia na odchudzanie - rozciąganie

Ćwiczenia rozciągające mogą stanowić wprowadzenie do właściwych ćwiczeń na odchudzanie lub być ćwiczeniem głównym. Dzięki nim możemy sprawić, że nasze ciało stanie się elastyczne i rozciągnięte, a dodatkowo będziemy tracić na wadze. Ćwiczenia rozciągające są stosunkowo bezpieczne i mało forsowne, dzięki czemu przygotowują ciało na większy wysiłek. Są polecane szczególnie osobom, którym trudno jest się odchudzić. Regularny trening rozciągający zapobiega zastojowi mięśni i poprawia krążenie.

10 prostych sposobów na spalenie kalorii
10 prostych sposobów na spalenie kalorii [11 zdjęć]

Jeżeli dużo ruszasz się w ciągu dnia, spalasz więcej kalorii, niż zdajesz sobie sprawę. Przypadkowe czynności...

zobacz galerię

5. Ćwiczenia na odchudzanie - masaż antycellulitowy

Oprócz ćwiczeń odchudzających kolejną dobrą rzeczą, jaką możemy zrobić dla swojego ciała jest masaż antycellulitowy. Cellulit sprawia, że czujemy się mniej pewni siebie, a dodatkowo przez niego wydaje się, że jesteśmy grubsi niż w rzeczywistości. Masaż na cellulit może być przeprowadzony w gabinecie kosmetycznym, jednak można go również wykonać samodzielnie w domu. W tym celu wybieramy odpowiedni kosmetyk antycellulitowy i masujemy uda i pośladki najpierw za pomocą szorstkiej gąbki, a następnie dłonią. Taka metoda wyszczuplania jest przyjemna i stanowi idealne zwieńczenie treningu odchudzającego.

Ćwiczenia na odchudzanie w połączeniu z odpowiednią dietą są najlepszym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów. Ważne aby trening stał się naszą codziennością i był kontynuowany również po straceniu na wadze, gdyż w przeciwnym wypadku może dojść do efektu jo-jo.

Następny artykuł: Dieta lekkostrawna

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.