Trwa ładowanie...

Sezam i miód na pusty żołądek. Mieszanka idealna

Sezam i miód zawierają mnóstwo cennych składników odżywczych. Ich połączenie poprawi twój stan zdrowia, wspomoże pracę układu nerwowego. Zobacz, jakie właściwości ma ta mieszanka.

Zobacz film: "Irlandzki miód wrzosowy tak dobry jak miód manuka"

spis treści

1. Właściwości odżywcze nasion sezamu

Sezam od wieków jest ceniony ze względu na swoje właściwości odżywcze. Zawiera duże ilości niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, witaminy A i B, a także aminokwasy: lizynę, tryptofan i metioninę. Jest też cennym źródłem sezamolu i sezamoliny - przeciwutleniaczy, które sprawiają, że olej wytworzony z ziaren sezamu nie jełczeje.

Nasiona sezamu zawierają też minerały, łatwo przyswajalne białko i fitoestrogeny – hormony roślinne podobne do żeńskich hormonów płciowych.

2. Płynne złoto, czyli miód

Miód jest bardzo cennym surowcem wytwarzanym przez pszczoły. Wzmacnia serce, koi nerwy, usprawnia pracę mózgu oraz układu nerwowego i wspomaga gojenie ran. Jest znany ze swoich właściwości antybakteryjnych. Reguluje też procesy trawienia.

W zależności od tego jaki miód wybierzemy, ma on nieco inne działanie. Miód akacjowy polecany jest alergikom, ponieważ ma najmniejszą zawartość pyłków. Łagodzi dolegliwości związane z nadkwasotą i zaburzeniami funkcjonowania przewodu pokarmowego. Miód gryczany i lipowy wspomagają leczenie chorób płuc i oskrzeli, zapobiegają też przeziębieniom i anginie .

3. Połączenie miodu z sezamem

Według naukowców miód w połączeniu z sezamem poprawia sprawność seksualną, poprawia humor, pomaga pozbyć się chronicznego zmęczenia i podnosi witalność. Połączenie polecane jest dla osób żyjących w ciągłym stresie. Mieszanka sezamu i miodu dostarcza do organizmu łatwo przyswajalnych składników odżywczych – wapnia, magnezu, żelaza, manganu, kwasów omega-3.

Miód i sezam działają też wzmacniająco na kości, zęby, paznokcie, włosy i skórę. Poprawiają też pracę mózgu, wspomagają sprawność intelektualną, a także wzmacniają serce i układ krwionośny. Chronią przed miażdżycą, udarami, cukrzycą i zawałem serca. Wpływają też korzystnie na nasz układ odpornościowy.

4. Przepis na smaczny i zdrowy posiłek z miodu i sezamu

Do czystego, wyparzonego słoika o pojemności 200-300 ml wsypujemy ziarna sezamu. Słoik powinien być wypełniony do 1/3 wysokości. Uzupełniamy płynnym miodem i dokładnie mieszamy. Można też dodać 2 łyżki pyłku pszczelego.

Mieszankę spożywamy codziennie. Wystarczy jedna łyżka, codziennie rano, przed śniadaniem. Nie połykamy mikstury od razu, ale dokładnie przeżuwamy i pozwalamy, żeby miód rozpuścił się na języku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz wideo, które cieszą się największą popularnością:

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.