Trwa ładowanie...

Szwajcarski omlet górski

Omlet jest bogaty w żelazo i wapń. Stanowi też potężną dawkę łatwo przyswajanych węglowodanów – paliwa dla mózgu, więc jako posiłek śniadaniowy zapewni energię potrzebną do pracy umysłowej. Białko jaja i mleko są również źródłem cennego białka zwierzęcego. Z kolei żółtko dostarcza żelaza niezbędnego do budowy hemoglobiny.

Składniki

  • trzy jajka,

  • półtorej szklanki mleka,

  • 6 łyżek mąki,

  • sól,

  • trochę masła,

  • gruszka,

  • cynamon,

  • cukier.




Zobacz film: "Jak zdrowo jeść i tracić na wadze?"

Sposób przygotowania

Jajka, mleko, mąkę, sól, trochę masła zmiksować i odstawić na 20 minut. Na patelni poddusić gruszkę na maśle, potem wylać masę na tę gruszkę. Kiedy się trochę zetnie od spodu, pokroić (na patelni!) na kawałki i je odwrócić. Jak będą gotowe, posypać cynamonem i ewentualnie cukrem.

Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie209,1 kcal
Białka11,43 g
Tłuszcze8,39 g
Cholesterol193 mg
Węglowodany23,25 g
Błonnik1,38 g
Witamina C3,65 mg
Witamina A170 µg



Komentarz

Gruszka wzbogaca wartość odżywczą omletu o potas obniżający ciśnienie krwi, kwas foliowy i błonnik przyśpieszający perystaltykę jelit. Posiłek jest idealnym daniem dla dzieci, ale z powodzeniem może go spożywać cała rodzina.

Dr n. med. Aneta Kościołek
Szwajcarski omlet górski
Szwajcarski omlet górski
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.