Trwa ładowanie...

Węglowodany na kolację. Jedz nawet na diecie (WIDEO)

Zobacz film: "Węglowodany na kolację"

Jesteś na diecie? Na pewno słyszałeś, że na kolację nie należy jeść węglowodanów. Spożywane przed snem sprawią, że szybciej przytyjesz. Czy tak jest naprawdę? Sprawdziliśmy.

Jesteś na diecie? Na pewno słyszałeś, że na kolację nie należy jeść węglowodanów. Niektórzy uważają bowiem, że spożywanie tego typu składników przed snem sprawi, że przytyjesz. Okazuje się, że nie jest to do końca prawda.

Na kolację warto zjeść pełnowartościowe węglowodany. Takie znajdziemy na przykład w warzywach. Zawartość błonnika, skrobi i innych składników odżywczych jest kluczowa dla organizmu. Ważną zasadą jest także nieprzekraczanie dziennej dopuszczalnej ilości węglowodanów i kalorii.

Ćwiczysz wydolnościowo? Twój organizm potrzebuje węglowodanów przez cały dzień. Możesz je więc bez problemu zjeść także na kolację. Węglowodany wpływają na mocny, dobrej jakości sen. Dlaczego?

Spożywanie produktów z węglowodanami w składzie powoduje wzrost poziomu hormonu szczęścia, czyli serotoniny. To właśnie on pozwala na prawidłowy sen. Uwaga - sięgaj tylko po węglowodany pełnowartościowe. To na przykład makaron pełnoziarnisty i ciemne pieczywo.

5 zdrowych produktów, które mają więcej węglowodanów niż chleb
5 zdrowych produktów, które mają więcej węglowodanów niż chleb [6 zdjęć]

Jeszcze nie tak dawno temu węglowodany były uważane za podstawę zdrowej diety, a następnie stały się...

zobacz galerię

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.