Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (869 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Fioletowy chleb – nowy superprodukt?

 Sylwia Stachura
20.05.2016 10:39
Fioletowy chleb – nowy superprodukt?
Fioletowy chleb – nowy superprodukt? (Facebook)

To prawdziwy superprodukt wśród pieczywa – ma właściwości antyrakowe, jest dłużej trawiony niż zwykły biały chleb i zawiera wyłącznie naturalne składniki. Fioletowy chleb to dzieło naukowca z Narodowego Uniwersytetu Singapuru. Czy nietypowy bochenek podbije świat?

Profesor Zhou Weibiao twierdzi, że pieczywo cieszy się złą reputacją, dlatego należy odmienić wizerunek jednego z najpopularniejszych produktów spożywczych. Niestety, zwykły biały chleb zawiera mało błonnika, szybko podnosi poziom cukru i jest błyskawicznie trawiony, przez co szybko stajemy się głodni. Zbyt duża ilość pieczywa z mąki pszennej w diecie przyczynia się do tycia, a nawet cukrzycy.

Rozwiązaniem tych problemów ma być fioletowy chleb o zupełnie innym składzie, ale konsystencji i smaku zbliżonym do popularnego białego bochenka. Co go wyróżnia?

Profesor Weibiao postanowił zaczerpnąć prozdrowotne składniki z czarnego ryżu, znanego z wysokiej zawartości antocyjanów. To naturalne fioletowe barwniki, które mają właściwości antyoksydacyjne. Naukowiec dodał je do mąki i uzyskał bochenek o purpurowej barwie.

Zobacz film: "Tłuszcze mogą być zdrowe. Sprawdź jakie są najlepsze dla dziecka"

Dlaczego taki chleb jest wyjątkowo zdrowy? W wielu badaniach wykazano, że antocyjany zmniejszają ryzyko nowotworu, chorób układu krążenia, schorzeń neurologicznych, a nawet zapobiegają utracie pamięci postępującej z wiekiem. Co więcej, fioletowy barwnik pomaga kontrolować poziom cukru we krwi i pozytywnie wpływa na trawienie.

Podczas eksperymentów ze zdrowym bochenkiem okazało się, że antocyjany nie tylko zmieniają kolor pieczywa, ale wchodzą również w reakcję chemiczną z enzymami skrobi, dzięki czemu fioletowy chleb jest trawiony o nawet 20 proc. wolniej niż zwykły. Ma taką samą wartość kaloryczną, ale wolniej uwalnia energię, dzięki czemu dłużej czujemy się najedzeni.

Fioletowy chleb nie jest jeszcze dostępny w komercyjnej sprzedaży, ale profesor ma nadzieję, że wkrótce producenci zainteresują się zdrowszą alternatywą dla ulubionego chleba milionów osób na całym świecie.

Zanim nietypowy bochenek trafi na sklepowe półki, pozostaje nam czerpać antocyjany z innych źródeł. Jakich? Najwięcej cennych substancji znajduje się w owocach i warzywach o ciemnoczerwonym, fioletowym i niebieskim kolorze. W codziennym menu powinny więc znaleźć się borówki, śliwki, bakłażany, granaty, truskawki, buraki, winogrona. Należy jeść je ze skórką, w której poza przeciwutleniaczami znajduje się też dawka błonnika, potasu oraz magnezu.

Oceń jakość naszego artykułu: Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
12345
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze