Trwa ładowanie...

Jabłka z cynamonem

Porcja takiego deseru dostarcza tylko 105 kcal pomimo dodatku masła. Jabłko to oczywiście bomba witamin - C, A, B1, B2, PP i B3 i minerałów - potasu, fosforu, wapnia, sodu, magnezu, krzemu i żelaza. Nic dziwnego, że jak głosi angielskie przysłowie „ już jedno jabłko dziennie zapobiega chorobom”. Tak przygotowane jabłko może zjeść każdy – od niemowlęcia do osoby starszej. Nie bez znaczenia jest dodatek cynamonu.

Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

Składniki

  • 1 łyżka masła,
  • 4 wydrążone i pokrojone jabłka (500 g),
  • szczypta cynamonu.

Sposób wykonania

Rozpuścić masło na patelni. Dorzucić jabłka i posypać je cynamonem. Pozostawić na ogniu, aż jabłka staną się miękkie. Można podawać jako deser lub dodatek do innych dań.

Wartość odżywcza 1 porcji (150 g):
Kalorie105 kcal
Białka0,64 g
Tłuszcze4,73 g
Cholesterol12,40 mg
Węglowodany18,19 g
Błonnik3,00 g
Witamina C13,80 mg
Witamina A46,70 µg

Komentarz

Cynamon nie tylko przywołuje smak dzieciństwa, ale ma również liczne właściwości lecznicze np. działa przeciwgrzybiczo, obniża poziom glukozy i złego cholesterolu (LDL) we krwi oraz zapobiega nowotworom. Korzystnie wpływa także na zdrowie jamy ustnej, ponieważ hamuje rozwój bakterii wywołujących próchnicę.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.