Sałatka puchar z witaminami

Rzodkiewka, podobnie jak seler naciowy, dostarcza większości składników mineralnych - m.in. żelaza, wapnia, siarki, magnezu, miedzi i manganu. Warzywa te są dość dobrym źródłem witamin C, PP oraz witamin z grupy B. Warto wykorzystać je do stworzenia prostej, lekkiej sałatki.

Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

Składniki

  • 1 duży pęczek rzodkiewek,
  • 1 jabłko
,
  • kilka łodyg selera naciowego,
  • 1 czerwona cebula
,
  • 1 sałata maślana
,
  • pół pęczka natki pietruszki
,
  • sok z jednej cytryny
,
  • szczypta soli i mielonego pieprzu


.

Sposób przygotowania

Warzywa oczyścić, dokładnie umyć, starannie osyszyć. Rzodkiewki pokroić w plasterki, cebulę i selera w krążki, natkę pietruszki posiekać. Rozdrobnione warzywa włożyć do salaterki, przyprawić i skropić sokiem z cytryny. 



Wartość odżywcza 1 porcji:
Kalorie 36,85 kcal
Białka 2,09 g
Tłuszcze 0,44 g
Cholesterol 0 mg
Węglowodany 9,1 g
Błonnik 3,12 g
Witamina C 34,07 mg
Witamina A 190,7 µg

Komentarz

Zestawienie w jednym produkcie żelaza, miedzi i manganu może korzystnie wpływać na procesy krwiotwórcze w organizmie, dlatego taka sałatka jest wskazana dla osób cierpiących na niedokrwistość. Danie to jest bardzo niskokaloryczne - w 100 g zawiera ok. 60 kcal - oraz bogate w błonnik, więc z powodzeniem może być stosowane w dietach odchudzających.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.