Trwa ładowanie...

Gdy chorują jelita, cierpi cały organizm. Zobacz, co najbardziej im szkodzi

Zdrowie zaczyna się w jelitach. Dlatego musimy o nie dbać. Pomaga spożywanie zdrowej i nieprzetworzonej żywności. Uwielbiają błonnik, kiszonki, wodę i aktywność fizyczną. Czego powinniśmy unikać, aby mogły pełnić swoje funkcje? Zobacz, jakie błędy popełniamy.

spis treści

Zobacz film: "Objawy raka jelita cienkiego"

1. Zbyt duża ilość alkoholu

Nadmiar trunków procentowych ma negatywny wpływ na nasz układ pokarmowy. Ich spożywanie powoduje zmiany w florze bakteryjnej. Za tym idzie uszkadzanie komórek i choroby wątroby. Picie alkoholu w nadmiernych ilościach może powodować raka jelita grubego. Należy pamiętać o umiarze – kieliszek czerwonego wina raz na jakiś czas nie zaszkodzi!

7 chorób, które powoduje nadużywanie alkoholu
7 chorób, które powoduje nadużywanie alkoholu [8 zdjęć]

Picie małych dawek alkoholu regularnie obniża np. stężenie fibrynogenu, czyli jednej z ważniejszych przyczyn...

zobacz galerię

2. Dieta bogata w tłuszcze nasycone

Można znaleźć go w maśle, smalcu, oleju kokosowym, mleku, mięsie, słodyczach i wyrobach cukierniczych. Ważne jest, aby nie jeść tych produktów w nadmiarze. Obciążają nasz organizm, podnoszą ciśnienie i cholesterol w organizmie oraz zwiększają ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych. Natomiast nienasycone tłuszcze takie jak oliwa z oliwek, olej lniany czy awokado wspierają perystaltykę jelit.

3. Dieta wysokobiałkowa

Polega na ograniczeniu spożycia tłuszczu i jednocześnie dostarczaniu większej ilości białka. Na ten sposób odżywiania trzeba jednak uważać. Powinno się go stosować maksymalnie miesiąc. Powoduje zakwaszanie organizmu i nadmiernie obciążanie jelit. Nasza codzienna dieta powinna być urozmaicona. Dzięki temu dostarczamy do naszego organizmu same cenne składniki.

Czy dieta wysokobiałkowa jest zdrowa?
Czy dieta wysokobiałkowa jest zdrowa? [10 zdjęć]

Dieta wysokobiałkowa jest jedną z najbardziej popularnych. W Polsce znana jest pod nazwą diety Atkinsa...

zobacz galerię

4. Zbyt duża ilość karagenu w diecie

To dodatek do żywności, który wywołuje wiele kontrowersji. To substancja polisacharydowa, która powstaje z czerwonych alg morskich. Jest używana jako wypełniacz lub składnik stosowany w niskoenergetycznej i dietetycznej żywności. Zastępuje tłuszcz lub skrobię. Karagen dodaje się do dżemów, lodów, jogurtów, napojów mlecznych, ketchupu, sosów na bazie majonezu, ciast i wyrobów garmażeryjnych. Substancja ta ma niekorzystny wpływ zwłaszcza na osoby, które cierpią na zapalenie jelit.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz też: Wystarczy pić na czczo. Wymiecie z jelit zalegające złogi.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.