Trwa ładowanie...

Co jeść po bieganiu? – zasady, przekąska, danie główne, energetyczny posiłek

Biegamy po to by schudnąć, poprawić formę, pracować nad kondycją, dla przyjemności, dla odstresowania. Powodów jest wiele. Ważne jest to abyśmy wykonując trening biegowy przestrzegali kilku zasad. Jedną z nich jest posiłek po biegu. W takim razie, co jeść po bieganiu?

Zobacz film: "Zachowasz formę i się nie zamęczysz. Pięć prostych patentów"

spis treści

1. Co jeść po bieganiu?

Bieganie to forma treningu. Po treningu na siłowni musimy zjeść posiłek, aby dostarczyć naszym mięśniom siły lub pracować nad ich rozwojem. Przy bieganiu jest podobnie. Ważą kwestią jest uzupełnienie płynów szczególnie w okresie letnim, kiedy jest nadmierna potliwość.

Po bieganiu warto sięgnąć po posiłek proteinowy z dodatkiem węglowodanów. Białko i węglowodany będą sprzyjały odbudowie glikogenu w mięśniach po bieganiu. Dzięki nim mięśnie szybciej regenerują się po bieganiu

Posiłek po biegu spożyty w ciągu 30 minut od zakończenia treningu biegowego jest kluczowy i powinien stanowić część treningu. Nie wpływa on negatywnie na organizm, nie przyczyni się do produkcji tkanki tłuszczowej, a wręcz przeciwnie wspomoże regenerację organizmu po wysiłku fizycznym.

2. Co powinien jeść biegacz?

Co zjeść po bieganiu? Dobrym rozwiązaniem może być przekąska po bieganiu. Idealna jest przekąska proteinowa. Świetnie sprawdzi się tutaj koktajl na bazie jogurtu naturalnego i owoców albo woda z cytryną i miodem. Takie przekąski bardzo szybko się wchłaniają. Można przygotować je przed wyjściem z domu, tak aby spożyć je zaraz po zakończeniu treningu biegowego.

Zadaniem posiłku proteinowego jest odbudowa zapasu glikogenu w mięśniach i wątrobie, które utraciliśmy podczas biegu. Przekąskę proteinową najlepiej spożyć w przeciągu 30 minut od zakończenia treningu. Warto pamiętać, że powinna być to przekąska, a nie pełnowartościowy obiad.

Jeżeli nie mamy czasu na koktajl możemy zjeść kromkę pełnoziarnistego chleba z miodem oraz garść suszonych fig. Można podgryzać orzechy, rodzynki i inne bakalie.

3. Jakie danie po bieganiu?

Kiedy już zaspokoimy głód przekąską możemy się zastanowić co tak naprawdę zjeść po bieganiu. I tu zasada jest podobna jak w posiłkach po treningu. Nasz organizm potrzebuje białka. Jest ono budulcem mięśni.

Powinniśmy postawić na takie produkty jak twaróg, jogurt naturalny, maślanka, chude mięso (indyk, kurczak), ryż, makarony, ryby, rośliny strączkowe.

Posiłki jakie możemy przygotować sobie na danie główne po bieganiu to kurczak z ryżem, makaron ze szpinakiem i serem feta, ryż z owocami, makaron z tuńczykiem, rybę pieczoną w ziołach.

4. Przykłady energetycznych posiłków dla biegaczy

Jeżeli nasz bieg trwa długo i jest intensywny to musimy dostarczyć organizmowi przekąskę w jak najszybszym czasie. W ciągu 30 minut od zakończenia biegu nasze ciało jest najbardziej podatne na, to by mięśnie przyswajały węglowodany.

Dobrym rozwiązaniem będą tutaj batony z białkiem i napoje energetyczne. Połączenie białek z węglowodanami przyniesie lepsze efekty niż jedzenie samych węglowodanów.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.