Trwa ładowanie...

Czy wiesz, kim jest LOHAS?

 Magdalena Pietras
Magdalena Pietras 23.08.2016 10:02
Czy wiesz, kim jest LOHAS?
Czy wiesz, kim jest LOHAS? (Ilustracja / Shutterstock)

Wraz z udoskonaleniem sposobów komunikacji znacznie wzrosła świadomość tego, co dzieje się dookoła nas. Wiemy, jak powstają rzeczy, które nas otaczają, jak produkowana jest żywność, ubrania i detergenty. Dzięki temu możemy wybierać to, co jest dla nas najlepsze. Jeśli w codziennych decyzjach kierujesz się dobrem środowiska naturalnego, dbasz o swoje zdrowie, to marketingowcy wiedzą już jak cię nazwać. Jesteś po prostu LOHAS.

spis treści

1. Kim jest LOHAS?

Słowo LOHAS to skrótowiec, który powstał z pierwszych słów wyrażenia: Lifestyle of Healthy and Sustainability. Określa osobę, która stara się żyć zdrowo i ekologicznie każdego dnia. Kiedy wybiera się na zakupy, sprawdza, czy żywność na półkach sklepowych jest wykonana ze zdrowych składników. Dowiaduje się, czy podczas produkcji uszanowano prawa człowieka i zwierząt. Zwraca uwagę na to, czy firma prowadzi działalność charytatywną. Interesuje się powstaniem produktu bądź usługi od początku do końca. To jednak nie wszystko. LOHAS bardzo ceni ekologiczny styl życia. Wobec tego nie skupia swojej uwagi tylko na zdrowej żywności, ale również wybiera kosmetyki, detergenty, ubrania wyprodukowane z naturalnych składników i materiałów. Stara się żyć tak, aby za sto lat Ziemia nie zmieniła się w krążące wokół Słońca wysypisko śmieci.

LOHAS stawia na zrównoważony rozwój.  Jednocześnie leży mu na sercu problem środowiska naturalnego.

Zobacz film: "Żywność light pod lupą dietetyka"

2. Czy to nie jest zbyt uciążliwe?

Bycie LOHAS wymaga pewnego zaangażowania. Taki styl życia wiąże się zazwyczaj z nieco większymi wydatkami (naturalne kosmetyki, detergenty czy ekożywność są droższe niż podobne produkty dostępne w każdym sklepie). LOHAS może jednak zaoszczędzić na czymś innym. Na co dzień pamięta o tak prostych czynnościach, jak dokręcanie kapiącego kranu, odłączanie ładowarki z gniazdka po naładowaniu telefonu, gaszenie świateł w pomieszczeniach, w których nikogo nie ma, itd.

Sposobów na zaoszczędzenie jest o wiele więcej. Bardzo dobrym pomysłem jest kupowanie produktów codziennej potrzeby w sklepach internetowych. Są one zwykle tańsze niż w stacjonarnych marketach.

 

3. Typy konsumentów

Scharakteryzowanie grupy konsumentów, wyłonienie znaczących cech spośród morza kupujących to ważne zadanie dla marketingowców. Dzięki temu wiedzą, co tak naprawdę napędza mechanizmy sprzedawania oraz nabywania dób oraz co należy zrobić, by zwiększyć konsumpcję.

Marketingowcy wyróżniają wiele typów konsumentów. Wśród nich znajdziemy klientów nowoczesnych, którzy chętnie korzystają z najnowszych zdobyczy technologii – będą to konsumenci 3.0. Z łatwością poruszają się w świecie handlu internetowego. Wykorzystują do tego smartfony i tablety, dlatego mogą kupować o każdej porze dnia i nocy. Są bardzo wymagający. Nie są przywiązani do konkretnego sprzedawcy.

Innym typem klienta jest łowca okazji. Najważniejsze jest dla niego cena. Marka produktu schodzi na dalszy plan.

Jeśli nie jesteś przywiązany do jakiejś marki i nie lubisz zmian, a do tego niechętnie korzystasz z zakupów w sieci, możesz zostać nazwany konserwatystą. Z kolei osoby będące wierne jakiejś marce, ale nie stroniące od internetowych zakupów, określane są jako lojalne. Dla takich wiernych klientów cena ma drugorzędne znaczenie.

A może najważniejsza jest dla ciebie jakość? Jesteś więc poszukiwaczem wartości. Jeżeli podejmujesz szybkie i raczej nieprzemyślane decyzje o zakupach, nie liczysz się z ceną, ale ważniejsza jest dla ciebie marka, to możesz być beztroskim kupującym.

Wymienienie klienci, to tylko niektóre typy konsumentów. Rozwój technologii, handlu sprawia, że typologia cały czas się zmienia. Marketingowcy włączają do nich nowe kryteria, biorą pod uwagę inne czynniki. Określenie konsumentów może też różnić się w zależności od przeprowadzanego badania.

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze