Trwa ładowanie...

Szybkie desery - czym są, przykładowe przepisy, wpływ na zdrowie

Szybkie desery mogą okazać się prawdziwym zbawieniem, kiedy do naszego mieszkania wpadną niezapowiedziani goście. Łatwe w przygotowaniu przekąski sprawdzą się również wtedy, kiedy poczujemy ochotę na coś słodkiego.

Zobacz film: "Co się dzieje gdy zjadamy posiłek?"

spis treści

1. Czym są szybkie desery?

Szybkie desery smakują wybornie, a do ich przygotowania nie potrzeba specjalnych umiejętności kulinarnych. Pochłaniają niewiele czasu - każdy z nich przyrządzisz w mniej niż trzydzieści minut. Co najważniejsze, większość składników potrzebnych do przygotowania takich pyszności znajdziesz w swojej kuchni lub lodówce.

Szybkie desery mogą mieć formę puddingu, naleśników, lodów, smoothie, czy schłodzonych serków z dodatkiem świeżych owoców. Jeśli uwielbiasz owoce, możesz dodać do swojego domowego przysmaku np. maliny, ananasa, truskawki, borówki amerykańskie, gruszki, jabłka czy brzoskwinie.

W wielu przepisach na błyskawiczne słodkości znajdziemy również serek mascarpone, jajka, kakao, czekoladę, mleko czy płatki śniadaniowe. Jeśli nie masz zbyt wiele czasu na upieczenie ciasta, skorzystaj z naszych przepisów.

2. Przepisy na szybkie desery

2.1. Deser kinder country

Deser Kinder country z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom popularnych batoników. Smakuje obłędnie, a przyrządza się go niemal błyskawicznie. Oto składniki potrzebne do jego wykonania:

  • biała czekolada (70 gramów)
  • Nutella (1 łyżka)
  • trzydziestoprocentowa śmietanka kremówka (600 mililitrów)
  • cukier puder (2 łyżki)
  • śmietan-fix (1 opakowanie)
  • płatki Nestle Kangus (150 gramów)

Sposób przygotowania:

Przelej do niedużego garnka około 50 mililitrów trzydziestoprocentowej śmietany kremówki, a następnie delikatnie podgrzej.

Po chwili dorzuć do tego samego naczynia posiekaną, białą czekoladę. Ponownie podgrzej śmietankę wraz z czekoladą na niedużym ogniu. Mieszaj do momentu rozpuszczenia się czekolady. Całość odstaw do ostygnięcia, a następnie do schłodzenia w lodówce. Czas chłodzenia powinien wynosić około 15 minut.

Przelej do drugiego naczynia 500 mililitrów schłodzonej, trzydziestoprocentowej śmietanki. Po dodaniu do śmietanki cukru pudru oraz śmietan-fixu, użyj robota kuchennego. Zmiksuj całość na wysokich obrotach. Sztywną masę śmietanową podziel na dwie części. Każda z części powinna trafić do osobnego naczynia.

Do pierwszego z naczyń wlej przygotowaną wcześniej białą czekoladę oraz jedną łyżkę nutelli. Ponownie użyj miksera.

W następnym kroku dołóż do każdej z mas po 75 gramów płatków śniadaniowych Nestle Kangus. Wymieszaj najpierw jedną, później drugą masę za pomocą drewnianej łyżki.

Do szklanek o pojemności 250 mililitrów przełóż odrobinę jasnej masy, na to nałóż warstwę z płatków śniadaniowych. Na płatki śniadaniowe nałóż warstwę kremu z drugiego naczynia. Wierzch deseru udekoruj płatkami. Wszystkie szklanki przełóż do lodówki. Odczekaj około 15 minut. Po tym czasie deser będzie gotowy do spożycia.

2.2. Jogurtowe racuszki

Jogurtowe racuszki to przepyszne, placuszki, które można przyrządzić w kilka minut. Sprawdzą się, kiedy mamy ochotę na coś słodkiego lub kiedy z wizytą wpada do nas najbliższa rodzina. Ich smak możemy wzbogacić za pomocą cukru pudru, jabłka, gruszki, świeżych borówek amerykańskich, malinowej konfitury czy truskawkowego dżemu.

Składniki potrzebne do przygotowania jogurtowych racuszków:

Sposób przyrządzenia:

Przełóż do wysokiej miski trzy duże jaja kurze oraz 250 gramów jogurtu greckiego. Całość wymieszaj za pomocą rózgi kuchennej, a nie blendera czy miksera.

Dodaj do tego samego naczynia przesianą mąkę pszenną, jedną łyżeczkę sody oczyszczonej. Ponownie wymieszaj wszystko rózgą. Konsystencja ciasta powinna być średnio gęsta. Rozgrzej patelnię, pamiętając jednocześnie o nałożeniu odrobiny oleju kokosowego lub oleju słonecznikowego. Nałóż odpowiednią porcję ciasta, tak aby powstał cienki placek. Smaż placki z obu stron do chwili, w której uzyskają one złocisty kolor.

3. Szybkie desery i ich wpływ na zdrowie

Szybkie desery są doskonałym zamiennikiem dla sklepowych ciasteczek czy cukierków. Niestety, podobnie jak inne słodycze, zawierają sporą ilość węglowodanów i niewielką ilość witamin i składników mineralnych. Nie powinniśmy sięgać po desery zbyt często, ponieważ w przeciwnym razie może dojść u nas do zwiększenia poziomu cukru we krwi.

Zbyt częste spożywanie słodkich dań może narazić nas również na takie choroby cywilizacyjne jak otyłość czy miażdżyca.

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.