2 z 8‘’Bluedino’’, Lidl
Chociaż Lidl nie ma serów marki własnej, na półkach prym wiedzie ‘’Bluedino’’. Począwszy od sera Morskiego, po Edam, Salami i Goudę, producent reklamuje swoje produkty jako te ‘’bez konserwantów’’. Co na to ekspert?
‘’Wydawać by się mogło, że ser bez konserwantów oznacza wyrób naturalny, bez sztucznych dodatków, jednak nic bardziej mylnego. Producent umieścił na etykiecie ‘’chlorek wapnia’’, znany jako E509, stabilizator powstający jako środek uboczny przy produkcji sody.
Mimo że na temat szkodliwego działania E509 do tej pory nie wiadomo zupełnie nic, w składzie znajduje się również annato, E160b, barwnik z grupy karotenoidów. Badania naukowe wykazują jego ścisły związek z alergiami wieku dziecięcego, egzemą, atopowym zapaleniem skóry czy astmą’’ – mówi Dorko-Wojciechowska.