Trwa ładowanie...

Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej — praliny sezamowe, migdałowo-daktylowe, kokosowo-czekoladowe

Na profilach Ewy Chodakowskiej w mediach społecznościowych roi się od przepisów na zdrowe potrawy, m.in. obiady i zielone koktajle. Trenerka fitness dostarcza swoim fanom również pomysły na niskokaloryczne desery. Proponuje m.in. przygotować domowe pralinki bez „chemii”, których porcja dostarcza nie więcej niż 222 kalorie.

Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

Desery autorstwa Chodakowskiej wyróżniają się nie tylko niską kalorycznością, ale i krótkim czasem przygotowania. Co więcej, receptury te nie wymagają pieczenia. Dania cechują się wysoką zawartością orzechów, nie zawierają konserwantów i soli.

Przepisy na zdrowe desery bez cukru
Przepisy na zdrowe desery bez cukru [7 zdjęć]

Uważa się, że cukier to biała śmierć. I rzeczywiście, ma dużo kalorii i pozbawiony jest składników odżywczych....

zobacz galerię

Trenerka zaznacza, by do przygotowania poniższych pralinek wybierać pastę tahini i masło migdałowe dobrej jakości (można pójść o krok dalej i te produkty przygotować samodzielnie). W związku z tym, że ten typ deseru łatwo przetransportować, możemy go zabrać do pracy lub klubu fitness.

1. Przepis pierwszy — praliny sezamowe

Lista składników:

  • 30 gramów ugotowanej kaszy jaglanej,
  • banan,
  • łyżeczka pasty sezamowej tahini,
  • 40 gramów 2 proc. jogurtu naturalnego,
  • 10 gramów miodu pszczelego.

Sposób przygotowania:

Miksujemy banana z jogurtem, tahini i miodem. Następnie otrzymaną masę łączymy z ugotowaną kaszą. Formujemy kulki o wielkości orzecha włoskiego. Wkładamy do lodówki na kilka godzin. Tak przygotowane pralinki sezamowe dostarczają 222 kcal.

2. Przepis drugi — praliny migdałowo-daktylowe

Lista składników:

Sposób przygotowania:

Daktyle i migdały zalewamy ciepłą wodą tak, by suszone owoce zostały przykryte płynem. Odstawiamy je na godzinę. Następnie odcedzamy i dodajemy kolejno: masło i orzechy. Miksujemy. Formujemy kulki na kształt orzecha włoskiego. Wkładamy je na kilka godzin do lodówki. Pralinki migdałowo-daktylowe dostarczają 207 kcal.

3. Przepis trzeci — pralinki kokosowo-czekoladowe

Lista składników:

  • pół średniej wielkości banana,
  • łyżeczka masła migdałowego,
  • 2 łyżeczki wiórków kokosowych,
  • łyżeczka gorzkiego kakao,
  • 2 łyżki soku wyciśniętego z pomarańczy.

Sposób przygotowania:

Rozgniatamy banana i łączymy owoc z masłem, kakao i sokiem pomarańczowym. Następnie uzyskaną masę mieszamy z wiórkami. Formujemy kulki i wstawiamy na noc do lodówki. Wartość energetyczna pralinek wynosi 218 kcal.

Zobacz także

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.