Trwa ładowanie...

Jogurt grecki obniża ciśnienie krwi. Niezwykłe właściwości nabiału

Zbyt wysokie ciśnienie krwi może być powodowane nieodpowiednim żywieniem. Zaburzenia pracy serca można skorygować wprowadzając do diety więcej jogurtów i nietłustego nabiału.

Zobacz film: "Wpływ kwasów Omega 3 na układ krwionośny"

1. Jogurty na nadciśnienie

Nadciśnienie można kontrolować za pomocą kilku prostych zmian w diecie.

Nietłuste mleko, jogurty, napoje mleczne i gęste jogurty typu greckiego czyli produkty bogate w wapń są sprzymierzeńcami w walce z wysokim ciśnieniem. Podobnie działają na organizm sery, w których jest nieduża zawartość tłuszczu oraz mało soli.

Nabiał po fermentacji zawiera żywe kultury bakterii probiotycznych, które usprawniają funkcjonowanie układu trawienia. Reguluje poziom cholesterolu, poprawia metabolizm, ponadto może sprzyjać redukcji wagi.

Zobacz też: Nabiał przyspiesza odchudzanie!

2. Dieta zapobiegająca nadciśnieniu

Oprócz jogurtów, warto w diecie uwzględnić kilka składników mogących sprzyjać obniżaniu ciśnienia oraz jednocześnie odchudzaniu, które jest dodatkowym czynnikiem wspierającym prawidłową pracę układu krążenia.

Zioła i przyprawy albo ocet zamiast soli dodawanej do smaku to jedna z recept. Uatrakcyjnią smak potraw, nie obciążając organizmu. Chude mięso drobiowe bez skóry będzie cennym źródłem białka i również sprzyja obniżeniu ciśnienia.

Rezygnacja z tłuszczów, oleju, masła, margaryny albo sosów do sałatek, to również kolejny krok w stronę zdrowia.

Jako przekąski poleca się świeże owoce, warzywa i orzechy.

3. Produkty powodujące nadciśnienie

Wiadomo, że nieodpowiednia dieta może powodować wzrost ciśnienia krwi. Nadmiar tłuszczu, soli i zbyt wysoka kaloryczność potraw to podstawowe błędy kulinarne, prowadzące do chorób sercowo-naczyniowych. Również nadwaga i otyłość, które zwykle są efektem nieprawidłowego żywienia, mogą prowadzić do nadciśnienia.

Warto dla zdrowia wyeliminować najmocniej zagrażające prawidłowemu ciśnieniu krwi pokarmy, jak masło, margaryna, sosy sałatkowe, tłuste mięsa i tłusty nabiał, jedzenie smażone, wędliny i potrawy gotowe oraz przetworzone. Ich negatywny wpływ na organizm wynika z wysokiej zawartości soli, która sprzyja powstawaniu nadciśnienia. Ciało zatrzymuje wodę, aby pozbywać się nadmiaru soli, co obciąża serce i naczynia krwionośne.

Zobacz też: Jak organizm naprawdę reaguje na sól?

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.