Koktajle i drinki

Koktajle i drinki

Koktajle i smoothies to idealny pomysł na włączenie do swojego jadłospisu dodatkowej porcji warzyw i owoców. Dzięki zawartości błonnika są one doskonałym rozwiązaniem zarówno dla osób na diecie odchudzającej, jak i tych, którzy chcą zdrowo się odżywiać.

Koktajle i drinki – koktajle warzywne

Dietetyczne koktajle odchudzające opierają się w dużej mierze na warzywach. Mogą to być zarówno zielone warzywa liściaste, takie jak szpinak, jarmuż czy sałata, jak i warzywa korzeniowe - między innymi burak, marchewka i pietruszka.

Dla smaku, warto dodać do zdrowego smoothie owoce. Są one cennym źródłem witamin i minerałów. Wśród owoców, które najczęściej dodawane są do koktajli, wymienić można między innymi awokado, banany czy maliny. Ich zawartość sprawia także, że napój ma gęstszą konsystencję.

Niskokaloryczne koktajle i drinki możemy uzupełnić dodając do nich wodę mineralną lub wodę kokosową. Jeżeli zależy nam na szejku, który zastąpi pełnowartościowy posiłek, lepszym rozwiązaniem będą mleka roślinnemleko ryżowe, mleko owsiane lub mleko sojowe.

Ich dodanie sprawi jednak, że kaloryczność koktajlu będzie wyższa.

Koktajle i drinki – koktajle odchudzające

Koktajle odchudzające są dobrym rozwiązaniem dla osób, będących na diecie. W takim wypadku ich skład najlepiej oprzeć wyłącznie na warzywach, z niewielkim dodatkiem niskokalorycznych owoców.

Sposobem na poprawę smaku koktajli są przyprawy. Warto sięgać szczególnie po te, które mają działanie rozgrzewające, a tym samym poprawiające przemianę materii. Dobrym dodatkiem do owocowych smoothie, będą cynamon, imbir czy kurkuma.

Wartościowym dodatkiem do koktajlu, którym chcemy zastąpić śniadanie lub podwieczorek, będą płatki owsiane lub nasiona chia. Sprawią, że uczucie sytości po wypiciu smoothie będzie trwało dużo dłużej.

Chcąc wzbogacić koktajl lub drink w zdrowe tłuszcze, warto dodać do nich np. siemię lniane (źródło kwasów omega-3) lub sezam (źródło kwasów omega-9).

Koktajle i drinki – koktajle białkowe

Koktajle białkowe to dobry pomysł na pierwszy posiłek po treningu lub innej aktywności fizycznej. Możemy dodawać do nich zarówno gotowe odżywki białkowe, jak i naturalne źródła białka, takie jak ser biały, serek wiejski czy jogurt grecki.

Po wymieszaniu ich z owocami uzyskamy pełnowartościowy posiłek, który ułatwi regenerację organizmu po wysiłku fizycznym.

Przepisy na zdrowe koktajle mogą być dla nas jedynie inspiracją, do tworzenia własnych mieszanek owoców i warzyw do smoothies.

Zielone szejki będą idealnym zamiennikiem tradycyjnego posiłku, kiedy nie możemy zjeść pełnowartościowego dania. Sprawdzą się u osób prowadzących intensywny tryb życia, którym zależy na zdrowej diecie.