Trwa ładowanie...

Przekąski na imprezę – smaczne, proste i zdrowe

Przekąski na imprezę to obowiązkowy punkt programy każdego spotkania. Przystawki zwykle są nieduże, szybko zaspokajają pierwszy głód, a i umilają czas podczas rozmów. Cieszą podniebienie, ale i oko. Są proste do przygotowania i smaczne. Co robić, by były także zdrowe?

Zobacz film: "Sól w diecie - ile można spożywać?"

spis treści

1. Jakie przekąski na imprezę?

Przekąski na imprezę mają zaspokoić pierwszy głód oraz umilić. Choć nie napełniają brzuchów, umilają gościom czas w oczekiwaniu na danie główne. Zwykle cieszą nie tylko podniebienie, ale i oko.

W roli przekąsek na imprezę, które są tanie, szybkie i pyszne, a przy tym zdrowe, doskonale sprawdzą się:

  • przekąski z tortilli pełnoziarnistej i lawasz,
  • koreczki z warzyw, serów, ryb,
  • pasty i dip (także hummus czy kawior roślinny),
  • sałatki,
  • faszerowane jaja,
  • śledzie i owoce morza,
  • wędliny: mniej lub bardziej wyszukane szynki, kabanosy, salami, kiełbaski,
  • warzywa: pomidorki, ogórki korniszonki, oliwki, papryczki,
  • sery: camembert, mozzarella, oscypki, wyrafinowane żółte sery.

Przystawki na imprezę domową można kupić, ale i zrobić samodzielnie. To bardzo dobra opcja, ponieważ wówczas przystawki mogą być nie tylko smaczne, ale także pożywne i zdrowe.

Ich wykonanie nie musi być pracochłonne, niepotrzebne są także wyszukane i trudno dostępne składniki. Wystarczy pomysł i sprawdzony przepis. Czym zaskoczyć gości? Mamy kilka pomysłów.

2. Ślimaczki z tortilli ze szpinakiem i fetą

Aby przygotować ślimaczki z tortilli (najlepiej pełnoziarnistej) ze szpinakiem i fetą, potrzebne są takie składniki jak:

  • opakowanie tortilli, najlepiej pełnoziarnistej,
  • opakowanie szpinaku: mrożonego lub świeżego,
  • jajko,
  • pół opakowania sałatkowego typu feta,
  • tarta mozzarella lub żółty ser (100 g),
  • przyprawy: sól, pieprz, czosnek.

Sposób wykonania:

Świeży szpinak obmyć, mrożony rozmrozić i odcisnąć. Tortille posmarować roztrzepanym jajkiem. Na ciasto rozkruszyć fetę, położyć starty ser oraz szpinak. Dodać przyprawy. Ciasto z zawartością zwinąć w roladkę wzdłuż dłuższego boku. Ostrożnie pokroić ją na małe kawałki. Ułożyć je na wyłożonej papierem blaszce. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C. Piec około 30 minut.

3. Kawior z bakłażana

Ciekawym pomysłem na zdrowe, ciekawe i tanie przekąski na imprezę jest kawior z bakłażana, który można podawać z chlebem, tostami, grzankami lub krakersami.

Aby go przygotować, potrzebny jest spory bakłażan, 4 łyżki oliwy z oliwek, 2 łyżki soku z cytryny, posiekana natka pietruszki, ząbek posiekanego czosnku i pół posiekanej, małej cebuli oraz sól.

Bakłażana trzeba piec około pół godziny w piekarniku nagrzanym do 190 stopni Celsjusza. Najlepiej zawinąć go w folię. Gdy jest miękki i chłodny, wystarczy go drobno pokroić, przełożyć do miski i dodać pozostałe składniki. Wstawić do lodówki. Kawior z bakłażana doskonale sprawdzi się w roli zdrowej przekąski na zimno.

4. Lawasz z łososiem

Fantastycznym, smacznym i zdrowym pomysłem na szybkie przekąski jest lawasz z łososiem (ale można go podać z innym ulubionymi składnikami). Wystarczy przygotować:

  • 100 g łososia,
  • 100 g kremowego serka,
  • rukolę lub inną sałatę,
  • kilka suszonych pomidorów.

Placki trzeba posmarować serkiem, wyłożyć wszystkie składniki i zwinąć w rulon. Następnie trzeba go pokroić na małe kawałki, tworząc dekoracyjne ślimaczki.

5. Sałatka makaronowa z tuńczykiem

W roli bardzo pożywnej przekąski, która dostarczy wielu składników odżywczych, sprawdzi się sałatka z makaronu, tuńczyka i warzyw. Aby ją podać, trzeba przygotować:

  • opakowanie makaronu, najlepiej pełnoziarnistego,
  • słoiczek lub puszkę tuńczyka w sosie własnym,
  • pomidorki koktajlowe,
  • natkę pietruszki,
  • mini mozzarellę,
  • oliwę z oliwek,
  • przyprawy: sól, pieprz i czosnek

Do ugotowanego na półtwardo makaronu trzeba dodać kawałki ryby, posiekaną pietruszkę, a także pokrojone na pół pomidorki i mozzarellę (albo małe kuleczki, albo kawałki). Wymieszane składniki wystarczy skropić oliwą i posypać przyprawami. Ponownie wymieszać. I gotowe.

6. Zdrowe chipsy z warzyw

Na imprezach często pojawiają się chipsy. Problem w tym, że nie są one zbyt zdrowe. Dostarczają wielu kalorii oraz sztucznych dodatków. Alternatywą są domowe chipsy z warzyw. Ich przygotowanie jest banalnie proste.

Wystarczy pokroić warzywa, takie jak ziemniaki, bataty czy buraki na cieniutkie plastry, lekko skropić je olejem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 C stopni na około 15 minut (trzeba zaglądać, by chipsy się nie przypaliły). Po upieczeniu wystarczy je wymieszać z ulubionymi przyprawami.

Zobacz także:

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.