Trwa ładowanie...

Sałatka śledziowa - charakterystyka, kalorie i wartości odżywcze, przepis

Sałatka śledziowa to niezwykle smaczna i prosta w przygotowaniu sałatka rybna. Potrawa ta świetnie sprawdza się jako przystawka na imprezach, domówkach czy spotkaniach z przyjaciółmi. Może również pełnić funkcję drugiego śniadania lub przekąski.

Zobacz film: "Jak ograniczyć węglowodany w diecie?"

spis treści

1. Charakterystyka sałatki śledziowej

Sałatka śledziowa jest ulubioną sałatką rybną wielu Polaków. Jej przygotowanie zajmuje niewiele czasu, a i jest przy tym bardzo proste. Może być podawana jako przystawka, ale również jako drugie śniadanie czy podwieczorek. Charakteryzuje się wyrazistym smakiem, dlatego z powodzeniem możemy podawać ją również jako dodatek do dań obiadowych. Bazowym składnikiem sałatki śledziowej są zdrowe i obfitujące w wartości odżywcze śledzie.

Warto wiedzieć:

2. Kalorie i wartości odżywcze w sałatce śledziowej

100 gramów sałatki śledziowej ma w sobie około 135 kalorii. Śledzie, które są bazowym składnikiem tej sałatki rybnej zawierają sporą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych, które wpływają pozytywnie na pracę naszego układu immunologicznego oraz sercowo-naczyniowego. Są tłuste, a jednocześnie małokaloryczne. Dostarczają naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych substancji odżywczych. W ich składzie znajdziemy:

3. Przepis na sałatkę śledziową

Do przygotowania sałatki śledziowej będziesz potrzebować następujących składników:

  • sześciu filetów śledziowych
  • czterech jajek ugotowanych na twardo
  • jednego jabłka
  • dwóch ogórków konserwowych
  • pół szklanki groszku konserwowego
  • pół szklanki kukurydzy konserwowej
  • dwóch łyżek majonezu
  • dwóch łyżek śmietany osiemnastoprocentowej
  • odrobiny pieprzu
  • odrobiny soli.

Zobacz także:

Sposób przyrządzenia:

Filety śledziowe dokładnie osusz za pomocą ręcznika papierowego, a następnie pokrój je w paski o szerokości dwóch centymetrów. Jeśli filety były wcześniej w zalewie, pamiętaj o wymoczeniu ich w miseczce z zimną wodą. Ugotuj jaja na twardo, a następnie pokrój je w niedużą kosteczkę. Przygotuj głębokie naczynie, w którym umieścisz pokrojone wcześniej śledzie wraz z pokrojonymi jajkami ugotowanymi na twardo. Do całości dodaj składniki takie jak: kukurydza konserwowa czy groszek konserwowy. Pamiętaj jednak o usunięciu zalewy z tych składników. Obierz jabłko i również pokrój je w małą kostkę. Przesyp pokrojony owoc do naczynia. To samo zrób z ogórkami konserwowymi. Na koniec połącz wszystko z dwiema łyżkami śmietany oraz dwiema łyżkami majonezu. Przypraw sałatkę solą i pieprzem. Wymieszaj całość za pomocą drewnianej łyżki. Smacznego!

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.