Trwa ładowanie...

Co jeść po treningu? – zasady, rano, wieczorem

Co jeść po treningu? To pytanie na pewno zadaje sobie wiele osób, które zaczynają przygodę ze sportem. Skoro już wykonaliśmy trening i spaliliśmy kalorie] to powinniśmy naszym posiłkiem dostarczyć organizmowi to co jest potrzebne. W takim razie co jeść po treningu?

Zobacz film: "Co jeść po wysiłku fizycznym?"

spis treści

1. Jak skomponować posiłek po treningu?

Co jeść po treningu? Otóż wszystko zależy od pory dnia. Trening możemy wykonywać rano, po południu bądź wieczorem. Po treningu warto sięgnąć po posiłek białkowy z dodatkiem węglowodanów.

Białko i węglowodany będą sprzyjały odbudowie glikogenu w mięśniach. Dzięki nim mięśnie też szybciej zregenerują się po treningu. Ćwiczenia siłowe przyspieszają metabolizm dlatego też wzrasta zapotrzebowanie na białko.

Po zakończeniu treningu trzeba sięgnąć po chude biało takie jak: twaróg, jogurt, mleko, chude mięso, ryby, jajka, orzechy, soję oraz warzywa strączkowe.

To, co jemy po treningu, zależy także od jego rodzaju. Po treningu siłowym inne produkty zjemy w przeciągu 30 minut od treningu, a inne w odstępie 2 godzin. Do 30 minut po treningu możemy zjeść przekąskę złożoną z węglowodanów prostych, które dostarczą energii zmęczonym mięśniom. Natomiast do 2 godzin od zakończonego treningu można zjeść posiłek złożony z węglowodanów i białka. Będzie on budulcem mięśni.

Podobna zasada będzie dotyczyła posiłku po bieganiu. Zaraz po zakończonym biegu warto wypić koktajl na bazie owoców albo zjeść batonik musi. Po takiej przekąsce możemy zjeść coś większego.

2. Jakie śniadanie przed porannym bieganiem?

Jeżeli wybieramy się na poranny trening to powinniśmy przed nim zjeść śniadania złożone w węglowodanów prostych i złożonych. Dostarczą one organizmowi siłę do wykonywania ćwiczeń.

Po porannym treningu powinniśmy spożywać produkty o wysokim indeksie glikemicznym, które zostaną szybko przyswojone przez organizm. Jeżeli przed treningiem zjedliśmy śniadanie i jedziemy od razu do pracy możemy sięgnąć po banana, kefir, jogurt, orzechy. Jeżeli mamy czas na posiłek i wracamy do domu można zjeść owsiankę czypłatki jaglanez bakaliami.

3. Czy powinno się jeść po wieczornym treningu?

Co jeść po treningu wieczorem? Czy w ogóle jeść po wieczornym treningu? Na pewno zadałeś sobie te pytania. Przecież jest już późno, a my spaliliśmy tyle kalorii. Tak, trzeba jeść, ponieważ regenerują się nasze mięśnie. I spokojnie węglowodany spożywane po treningu nie zamienią się w tkankę tłuszczową.

W takim razie co jeść po treningu, który wykonujemy wieczorem? Wskazane będą makarony, ryż i pieczywo. Nie powinniśmy jeść słodyczy. Powinniśmy też mieć na uwadze kaloryczność posiłków spożywanych w ciągu dnia. Wieczorny posiłek po treningu nie powinien być zbyt obfity.

Po wieczornym treningu można zjeść omlet białkowy z bananem, placuszki owsiane, omlet z jajek, ryż z owocami i twarogiem, makaron z warzywami na parze i kurczakiem.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.