Trwa ładowanie...

Śniadanie, które poleca jeść lekarz z Harvardu. Tylko 3 składniki

Co zjeść na śniadanie, aby dostarczyć organizmowi substancji odżywczych, dodać sobie energii do działania i skutecznie zaspokoić głód? Okazuje się, że nie musimy spożywać wieloskładnikowych posiłków, których przygotowanie zajmuje wiele czasu. Zdaniem dr Monique Tello wystarczą trzy łatwo dostępne produkty.

Zobacz film: "Zdrowe produkty, których nie należy jeść na pusty żołądek"

1. Zdrowe śniadanie — jak przygotować?

Pierwszy posiłek dnia powinien być bogaty w produkty, które dostarczają błonnika, białka i zdrowych tłuszczów. Wtedy zapewni stały poziom cukru we krwi i zaspokoi głód na długi czas. Dr Tello, pracownik Harvard Medical School i lekarz pierwszego kontaktu w Massachusetts General Hospital, w rozmowie z redaktorem “Today” podzieliła się prostym przepisem na zdrowe śniadanie, które możemy przygotować w domu, jak również w pracy. W tym celu potrzebujemy jedynie: owoców, jogurtu naturalnego i orzechów.

Po pierwsze: owoce

Owoce, które wykorzystamy do przygotowania śniadania, mogą być świeże lub mrożone. Dr Tello jest fanką tych drugich. Dlaczego? Są łatwo dostępne poza sezonem i tańsze, a zebrane w okresie, kiedy są świeże i dojrzałe.

- Owoce dostarczają witamin i przeciwutleniaczy. Na dodatek są smaczne i pomagają zaspokoić dziennie zapotrzebowanie na substancje odżywcze — mówi dr Tello.

Co więcej, słodycz owoców wynika z obecności w ich składzie naturalnych cukrów (obok dużych ilości błonnika). Nie powodują więc gwałtownego wzrostu cukru we krwi.

Receptura dr Tello zakłada wykorzystanie 3 filiżanek ulubionych owoców.

Błędy żywieniowe, które popełniasz podczas śniadania
Błędy żywieniowe, które popełniasz podczas śniadania [9 zdjęć]

Jeżeli sądzisz, że wypicie szklanki soku pomarańczowego jest dobrym wyborem na śniadanie – zastanów się,...

zobacz galerię

Po drugie: jogurt

To doskonałe źródło białka i probiotyków o pozytywnym wpływie na zdrowie jelit. W ramach śniadania powinniśmy zjeść jedno opakowanie jogurtu naturalnego. Najlepiej wybrać ten o niskiej zawartości cukru, ale nie beztłuszczowy.

- Niewielka ilość tłuszczu jest dobra dla naszego organizmu — powiedziała redaktorowi “Today” dr Tello.

Po trzecie: orzechy

Ostatnim elementem śniadania według dr Tello są orzechy (wystarczy garść). Trzeba nimi posypać owoce i jogurt (alternatywą dla nich są nasiona). Lekarka poleca wybierać migdały lub niesolone orzechy nerkowca. Są one bogate w zdrowe tłuszcze i błonnik pokarmowy. Uwalniana w trakcie ich trawienia energia towarzyszy nam przez długi czas.

2. Czego nie powinniśmy jeść na śniadanie?

Dr Tello przestrzega przed wybieraniem na pierwszy posiłek dnia bajgli, muffinek, pączków i płatków zbożowych. Jej zdaniem takie śniadanie ma równie negatywny wpływ na organizm jak zjedzenie słodkiego deseru. Inne złe wybory to: napoje o wysokiej zawartości cukru i przetworzone mięso, np. bekon.

- Produkty te zawierają węglowodany, które powodują skok poziomu cukru we krwi, a następnie jego gwałtowny spadek. W efekcie po chwili znów odczuwamy głód — powiedziała dr Tello. Co ważne, jedzenie takich artykułów spożywczych może generować problemy zdrowotne, szczególnie u osób podatnych na cukrzycę i tych z tendencją do łatwego i szybkiego przybierania na wadze.

Przeczytaj też:

Co ciekawe, zdaniem dr Tello śniadanie nie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Lekarka twierdzi, że nie ma nic złego w pomijaniu tego posiłku, jeśli nie doskwiera nam głód o poranku. Możemy je zjeść później, kiedy poczujemy taką potrzebę. Nie wpłynie to negatywnie na stan zdrowia.

- W przypadku zdrowych osób organizm sam sygnalizuje, kiedy potrzebuje kolejnej porcji paliwa — powiedziała lekarka.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.