Trwa ładowanie...

Dieta antyestrogenowa

Wpływ cukrzycy na libido zyskała sobie popularność już w Stanach Zjednoczonych, w Izraelu i w Europie Zachodniej. Jest to zdrowa dieta odchudzająca, która opiera się ograniczeniu spożywanych estrogenów. Nadmiar estrogenów w organizmie powoduje gromadzenie się tkanki tłuszczowej na brzuchu i na udach, a ponadto wpływa na spadek libido, przemęczenie i słabszą odporność. Zobacz, jak wygląda dieta antyestrogenowa, jakie są jej główne zasady i efekty stosowania.

spis treści

1. Ksenoestrogeny w żywności

Według twórcy diety, w otaczającym nas środowisku jest zbyt wiele substancji chemicznych, które mają podobne działanie do estrogenów. Substancje te – ksenoestrogeny – znajdują się m.in. w: zabawkach, produktach PCV, dezodorantach, perfumach, pastach do zębów, wypełnieniach stosowanych w stomatologii, kosmetykach, lakierach do paznokci i sprejach. Skąd się tam biorą? Ksenoestrogeny wydalane są z moczem kobiet, które stosują tabletki antykoncepcyjne. Ksenoestrogeny znajdują się również w żywności: mięsie, dyni, szałwii, warzywach i owocach, produktach sojowych, wodzie pitnej i rybach z dodatkiem hormonów. Dostają się do nich wraz z opryskami pestycydowymi i dodawanymi estrogenami o budowie sterydowej. To wszystko powoduje, że nasza gospodarka hormonalna ulega zniszczeniu, a to prowadzi do otyłości i nadwagi.

Zobacz film: "Czemu nie możemy schudnąć?"

Czytaj więcej

2. Zasady diety antyestrogenowej

Nadmiar estrogenów w organizmie powoduje gromadzenie się tłuszczu w udach i brzuchu. W przypadku mężczyzn tłuszcz gromadzi się w piersiach, w brzuchu, w okolicy ud i pośladków. U kobiet jest podobnie, nadmiar estrogenów powoduje, że przybywa im kilogramów w okolicach ud, piersi, brzucha, pośladków. Na dodatek obserwuje się, że osoby, które mają za dużo estrogenów mają spadek libido, są zmęczone i mają słabszą odporność. Lekarstwem na to może być dieta antyestrogenowa. Twórcą diety jest Ori Hofmekler, według którego powodem otyłości i nadwagi jest nadmiar estrogenów w organizmie. Dieta antyestrogenowa składa się z trzech etapów.

  • Pierwszy etap: w tym etapie nasza wątroba ulega detoksykacji. W czasie trwania tego etapu jemy: owoce, warzywa, niskotłuszczowe jogurty, jaja organiczne, fasolę, produkty z pełnego ziarna, ryby niehodowlane, naturalne sery dojrzewające.
  • Drugi etap: polega na dodaniu produktów antyestrogenowych i dobrych tłuszczów: oliwek, świeżych orzechów, ziaren słonecznika i dyni.
  • Trzeci etap: polega na jedzeniu tylko mięsa naturalnie hodowanego, makaronu i pieczywa – faza ta jest zalecana na całe życie.

Ważne w diecie jest to, aby ostatni posiłek były zjadany o godzinie 21.

3. Przykładowy jadłospis diety antyestrogenowej

Stosując dietę, nie można spożywać następujących produktów: ryb, drobiu, wołowiny, wieprzowiny hodowlanej i zabijanej na skalę masową, soi (zawiera genisteinę i daidzeinę), piwa (zawarty w nim chmiel zmniejsza libido i pobudza działanie estrogenów), owoców i warzyw (są pryskanych środkami chemicznymi). Nie można również stosować produktów antybakteryjnych, zawierających triklosan: mydła, pasty do zębów, płynu do mycia naczyń. Antyestrogenowa kuracja odchudzająca zakłada, że podczas diety mogą być spożywane następujące produkty: warzywa z rodziny kapustnych – np. brukselka, kalafior, propolis, owoce cytrusowe, kawa, herbata, zioła i przyprawy – np. anyżek, koper włoski, mleko organiczne i jego przetwory, siemię lniane.

Jadłospis w diecie antyestrogenowej

3.1. Faza pierwsza

Po pierwsze: rano po przebudzeniu się pijemy wodę z propolisem i cytryną.

  • Śniadanie: sałatka młodości, zielona herbata, kawa bez cukru. Sałatka może być wykonana z soku wyciśniętego z pomarańczy lub grejpfruta, płatków owsianych, 3 łyżek mleka, startego jabłka na grubych oczkach, soku z cytryny i cynamonu do smaku.
  • Drugie śniadanie: najlepszy na drugie śniadanie jest koktajl z owoców.
  • Obiad: sałatka z sałatki z melona, pomidora i sera, do picia woda mineralna.
  • Podwieczorek: grejpfrut.
  • Kolacja: krem brokułowy – ugotowane brokuły miksujemy, dodając jogurt naturalny i przyprawy ziołowe.

3.2. Faza druga

  • Śniadanie: mozzarella z pomidorami i bazylią skropiona oliwką z oliwek i odrobiną octu balsamicznego. Pijemy zieloną herbatę.
  • Drugie śniadanie: jogurt naturalny i garść orzechów laskowych.
  • Obiad: filet z dorsza pieczony w folii z 1 łyżką oliwy z oliwek oraz kalafior z wody. Pijemy wodę mineralną.
  • Podwieczorek: koktajl z soku z grejpfruta, połowy pomarańczy i melona.
  • Kolacja: naleśniki z serem, orzechami włoskimi i kawałkami brzoskwini. Można polać je jogurtem naturalnym i posypać cynamonem.

3.3. Faza trzecia

  • Śniadanie: szklanka wody z miodem i propolisem, grejpfrut, filiżanka kawy.
  • Drugie śniadanie: sok z antyoksydantami i błonnikiem.
  • Obiad: liście szpinaku, rukoli i sałaty lodowej polane oliwą i posypane żółtym serem. Można również ugotować sobie dwa jajka na twardo, a do picia kefir organiczny.
  • Podwieczorek: jabłko zmiksowane z serwatką w proszku.
  • Kolacja: kurczak w serowej panierce i makaron.

Dieta antyestragenowa jest stosowana nie tylko przez osoby otyłe, ale także przez sportowców i osoby, które pragną zdrowo żyć. Dieta antyestrogenowa to wspaniały sposób na odchudzanie.

Dieta antyestrogenowa
Dieta antyestrogenowa (123RF)
Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.