Przystawki

Przystawki

Przystawki to małe dania na ciepło lub na zimno, które najczęściej podajemy pomiędzy posiłkami lub jako starter przed kolacją lub obiadem. Smaczne przystawki to też doskonały sposób na urozmaicenie przyjęć i spotkań z bliskimi – takie przekąski sprawdzą się podczas urodzin, sylwestra czy na parapetówka.

Przystawki na imprezę

Na spotkaniach towarzyskich nie muszą towarzyszyć nam niezdrowe, wysokokaloryczne przekąski, takie jak chipsy czy ciastka. Przy odrobinie kreatywności z łatwością przygotujemy dietetyczne przystawki na imprezę.

Podczas przygotowywania przystawek na urodziny lub wieczór ze znajomymi, wystarczy sięgać po zdrowsze produkty. Warto wykorzystać w nich ryby, takie jak łosoś, który dostarczy nam tłuszczy nienasyconych.

Zamiast chipsów i paluszków, możemy sięgnąć po sos na bazie jogurtu podany z pokrojonymi w słupki warzywami – marchewką, selerem naciowym lub kalarepką.

Przystawki na ciepło

Przekąski na ciepło sprawdzą się szczególnie podczas imprez, na których nie przewidujemy podawania gorących dań. Pozwalają na łatwe zaspokojenie apetytów największych smakoszy.

Dobrym pomysłem na przystawki na ciepło są ziemniaki pieczone, podane z kolorowymi dipami, grillowany ser – lub grillowane tofu w wersji dla wegan oraz mini-zapiekanki z sezonowymi warzywami.

Przekąskami, które możemy podać na ciepło są również różnego rodzaju tarty, które możemy zaserwować pokrojone w łatwe w spożyciu porcje. Zdrowym pomysłem będą między innymi tarta z suszonymi pomidorami czy tarta z serem i tymiankiem.

Przystawki na zimno

Zimne przystawki są dużo łatwiejsze do przygotowania. Można wykonać je z wyprzedzeniem i podać na stół, w momencie, kiedy pojawią się goście. Szybkim pomysłem na przekąskę są przede wszystkim kanapki. W wersji zdrowej najlepiej podać je na pieczywie pełnoziarnistym, wykorzystując świeże warzywapomidor, ogórek czy awokado.

Pomysłem na przystawki na zimno są też faszerowane jaja, do których wykorzystać możemy między innymi pieczarki lub suszone pomidory. Jeżeli zależy nam na niskokalorycznych przekąskach, wystarczy zamienić majonez, na jogurt grecki. Przystawki będą równie smaczne, a przy tym dużo zdrowsze.