Trwa ładowanie...

Kapusta pekińska – właściwości i zastosowanie

Kapusta pekińska jest niedroga, łatwo dostępna i można z niej przygotować mnóstwo smaczych dań. Co więcej, to warzywo pełne witamin i składników mineralnych. Warto włączyć je do swojego menu.

Zobacz film: "Co się stanie, jeśli będziesz pić sok z kiszonej kapusty codziennie?"

spis treści

1. Wartości odżywcze kapusty pekińskiej

Kapusta pekińska jest produktem niskokalorycznym. W 100 g tego warzywa znajduje się jedynie 40 kcal.

Znajduje się w niej tyle samo witaminy C, co w cytrynie - 30-36 mg na 100 g. Dodatkowo w kapuście pekińskiej znajdziemy też witaminę A, witaminy z grupy B, a także rutynę i beta-karoten.

To bogactwo minerałów takich jak: wapń, potas i magnez.

Wewnętrzne liście kapusty pekińskiej zawierają najwięcej witaminy C, zaś zewnętrzne - żelaza i kwasu foliowego.

Leczniczą substancją w kapuście pekińskiej są sole potasowe, siarka i witamina U, inaczej nazywana sulfonianem metioniny. Warzywo bardzo dobrze wpływa na wzrok, serce, układ kostno-stawowy, układ nerwowy i procesy trawienne.

Wspomaga również pracę układu odpornościowego, pomaga w walce z przeziębieniami i infekcjami.

Kapusta pekińska to popularny składnik sałatek
Kapusta pekińska to popularny składnik sałatek (123rf)

2. Sok z kapusty pekińskiej

Sok z kapusty pekińskiej posiada wiele zdrowotnych właściwości. Wzmacnia odporność organizmu, zwalcza obrzęki związane z nadmierną ilości płynów, a także pomaga w walce z anemią.

Soku z kapusty pekińskiej powinny pić osoby zmagające się z problemami wątrobowymi.

Z kolei okłady z soku z kapusty pekińskiej bądź liści (podobnie jak z kapusty białej lub czerwonej) są polecane przy zwichnięciach, bólach reumatycznych i neurologicznych.

Wywar z ugotowanego warzywa może poprawić wygląd skóry, paznokci i włosów. Płukanie gardła sokiem oczyszcza jamę ustną, a także łagodzi stany zapalne.

Jak przejść na wegetarianizm?
Jak przejść na wegetarianizm? [15 zdjęć]

Coraz więcej osób ceni sobie właściwości diety wegetariańskiej. Rzeczywiście jest bardzo zdrowa. Zawiera...

zobacz galerię

3. Okłady z kapusty

Do przygotowania okładu z kapusty pekińskiej będziesz potrzebować kilku liści, które należy rozbić tłuczkiem. Następnie połóż liście na kaloryferze i odczekaj kilka minut. Ciepłe okłady z kapusty pekińskiej należy przyłożyć do bolącego miejsca i obowiązać bandażem.

Okład trzymamy na bolącym miejscu ok. 15 minut (aż straci ciepło). Taką kurację można powtarzać wielokrotnie.

Duża zawartość siarki w liściach kapusty pekińskiej sprawia, że warzywo znalazło zastosowanie również w kosmetyce.

Okłady na twarz zapewniają regenerację i oczyszczają skórę, poprawiają krążenie, a także absorbują tłuszcze z tkanki podskórnej.

Zobacz także

4. Ile kalorii ma gotowana kapusta pekińska

Kalorie i wartości odżywcze Zawartość
w 100 g
Zawartość
w 109 g (1 szklanka)
Wartość energetyczna 12,00 kcal 13,08 kcal
Białko 1,10 g 1,20 g
Węglowodany 2,23 g 2,43 g
Cukier 0 g 0 g
Błonnik 0 g 0 g
Tłuszcz 0,17 g 0,19 g
Tłuszcze nasycone 0 g 0 g
Tłuszcze jednonienasycone 0 g 0 g
Tłuszcze wielonienasycone 0 g 0 g
Cholesterol 0 mg 0 mg
Witamina C 3,20 mg 3,49 mg

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Kapusta pekińska – właściwości i zastosowanie
Kapusta pekińska – właściwości i zastosowanie (Flickr)

Produkty o podobnej zawartości kalorii w 100 g

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.